mijn zus woont in de buurt van Winsum, nu wil ze meer zenders en ook digitaal en opnemen etc. nu kan ze kiezen tussen Ziggo en Digitenne. ?

wat is nu wijsheid??

Toegevoegd na 12 uur:
het lijkt me wel duidelijk dat het verstandiger is om Ziggo te nemen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Winsum in Friesland of in Groningen ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Groningen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je vergeet een derde optie: met een satellietschotel van Canaldigitaal heb je ook de gewenste mogelijkheden.
Ik heb in Delft zowel Digitenne (zonder storing) als een satellietschotel.
De satelliet geeft een iets beter HD beeld maar bij zware bewolking valt het beeld soms even weg.
Digitenne heb ik om ook in de vrachtwagen te kunnen kijken, werkt vrijwel overal in Nederland zonder problemen.

Het beste antwoord

Digitenne is een noodoplossing als je niks anders hebt of heel erg krap zit.
De kwaliteit van Ziggo is onvergelijkbaar beter.
Daar weegt de 50% besparing aan lagere abonnementskosten Digitenne niet tegenop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Bij digitenne heb je bij het kelinste wolkje al last van storingen, zeker als je niet echt een geweldige dekking hebt(buiten de stad) bij ziggo heb je dat niet
Ziggo kost 16,25 per maand, digitenne is dacht ik iets goedkoper
Overigens heeft ziggo vaak leuke acties(bijv. Een weekend gratis sport1, wij hebben nu gratis twee maanden film1 gekregen, vanwege een actie etc)
Uiteindelijk moet ze zelf kiezen wat heet wordt, maar ik zou ziggo kiezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Digitenne heeft geen last van "wolkjes", daarvoor moet je een satellietschotel nemen.
Ik heb (in de stad) absoluut geen last van storingen op Digitenne, terwijl mijn satellietschotel bij een dikke regenwolk wegvalt.
Met Digitenne heb je ongeveer 28 Nederlandse kanalen, misschien kan je daar ook een paar Duitse kanalen ontvangen.
De kwaliteit is redelijk goed, maar geen Full HD - abonnement kost € 9 p/m.
Met Ziggo heb je meer kanalen, de beeldkwaliteit is iets beter, abonnement afhankelijk van kanalenpakket.
Van beide aanbieders is een decoder met harddisk recorder verkrijgbaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou gaan voor Ziggo....die vanaf 1 september gratis vele HD zenders in het basispakket heeft,geen storingen wat digitenne nog wel eens overkomt.
Maar persoonlijk zou ik niet de HD decorder van Ziggo nemen ( zekers Cisco of Samsung) vooral cisco vele problemen!!! Ga voor de Humax...ik had eerst ook Cisco moest hem 3 keer laten vervangen voor een nieuwe...en het postkantoor waar ik het moest retourneren,moest gewoon lachen omdat ik een van de tientallen klanten was die elke dag langs kwam met een kapotte Cisco kastje.

HUmax ben ik lyrisch over!!!