Ergens in de jaren 70 was er een SF serie op de Duitse tv. Wie weet welke dit is?

Er waren mannen en vrouwen in pakken zoals gewone mensen die in de jaren 70 droegen. De stof was effen en een donkere kleur. Dan stond een bepaald soort ring die soms geluid maakte en heel groot was. Ik weet niet meer wat de functie ervan was. Wel dat ze soms ergens heen moesten vliegen. Dan vlogen ze in een schotel de ruimte in en ze stegen uit de zee op. Het was meer een "praat"-serie dan actie en ik begreep er niet zoveel van. Ik zat wel aan de tv gekluisterd. Het was niet Star-trek. Die was later. Ik geloof dat de serie op zondagavond werd uitgezonden. Ik zou wel een stukje terug willen zien om nu te bekijken waarom ik toen zo boeiend vond.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Bedoel je Raumschiff Orion?

Toegevoegd na 2 minuten:
Oh sorry, Raumpatrouille Orion heette het.

http://youtu.be/V_DN_eOfyMg
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
goed hoor Roadrunner! +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Blij dat ik kon helpen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeugdsentiment! +
capthavoc
12 jaar geleden
jeetje deze heb ik nog nooit gezien +
maar ja in die tijd was duitsland alleen te ontvangen op warme heldere dagen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom geen goeie vraag? We zijn hier niet in Duitsland en met het hedendaags aanbod van zenders zal je hier niet gauw op terecht komen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is en blijft een goede vraag!!! Leuk al die weetjes!