Bestaat er een platform waar je van iemand anders een mislukte TV-aflevering (bv Sense & Sensibility 3) kunt overnemen?

Bij het opnemen van een programma een paar dagen later, heeft mijn HDD recorder tot mijn schrik de laatste aflevering van Sense & Sensibility gedeeltelijk overschreven. Ik zoek iemand die wel een goede opname heeft en van wie ik die zou kunnen overnemen/kopieëren
(Uitzending Gemist heeft dit soort uitzendingen niet beschikbaar

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Antwoorden (2)

Het is mogelijk om series (net als films, muziek en games) te downloaden via torrent-sites of via nieuwsgroepen. Het downloaden van materiaal is namelijk (nog niet) strafbaar; het aanbieden wel.

Voor uitgebreide handleidingen zie Bron hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als 't aanbieden strafbaar is dan moet 't downloaden ook strafbaar zijn. Anders is er sprake van gedogen danwel spreekt de wet zichzelf tegen - en wat moet je met een wet die zichzelf tegenspreekt? Antwoord: luisteren naar je geweten.
Verder kan 't wél strafbaar zijn in een ander land. De USA heeft bijv. Echelon waarmee ze elke communicatie in Europa kunnen afluisteren. Als ze detecteren dat je iets hebt gedownload wat in de USA illegaal zou zijn, kan je bij de grens opgepakt worden als je 't land in gaat. In theorie dan, kan dat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is krom maar het is wettelijk wel zo: Donwloaden is niet strafbaar, aanbieden wel, in prive omgeving gedownloade film kijken is niet strafbaar, in het openbaar (bv. bij een vereniging) kijken is weer wel strafbaar. Het is net zo krom als b.v. met softdrugs: Het gebruiken wordt gedoogd, het verkopen is legaal (in kleine hoeveelheden) maar het telen is strafbaar. Uitzondering hierop is weer het hebben van maximaal 5 planten per volwassenen in je huishouden; dit wordt gezien als telen voor eigen gebruik en dat is volkomen legaal.
Leven de duidelijke wetgeving!
Neem eens een kijkje op onderstaande bron...