Is ZDF van de buis verdwenen?

Hallo,

Ik kan ZDF niet meer op de tv vinden, alleen nog das erste. ARD is er ook af. Ik meen me te herinneren dat er de dagen voordat de zender verdween wel in beeld verscheen dat het naar een andere zender zou verhuizen, maar ik heb geen idee welke zender dat is. Na 34 houdt alles bij mij op. We hebben ook geen digetenne of andere digitale TV, gewoon simpele tv. Is er iemand die dit probleem ook heeft?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
1.5K

Antwoorden (3)

Heel veel mensen hebben het probleem dat op hun televisie kanalen "verdwijnen".
Het heeft te maken met het feit dat de kabelmaatschappijen langzamerhand overgaan op digitale TV

Toegevoegd na 10 minuten:
Om ruimte te maken voor digitale kanalen moeten er analoge kanalen opgeofferd worden:
Op een analoog kanaal kunnen een stuk of vijf digitale kanalen worden uitgezonden.
In eerste instantie werden "lege" kanalen voor digitale TV gebruikt, maar er worden intussen zoveel kanalen digitaal uitgezonden dat er alleen nog extra kanalen bij kunnen komen door analoge kanalen op te heffen.
Het signaal van ZDF zal dan ook verhuisd zijn naar de digitale kanalen.
Uiteindelijk zullen alleen de belangrijkste Nederlandse kanalen analoog overblijven, voor de rest zul je een decoder van de kabelmaatschappij moeten kopen.
Afhankelijk van hoeveel en welke zenders je wilt kunnen ontvangen kun je voor een goedkoper of duurder abonnement kiezen.
Misschien is het een mooie gelegenheid om een nieuwe TV aan te schaffen, bij een moderne TV is niet alleen het beeld veel mooier, bovendien hebben ze vaak de decoder voor digitale TV al aan boord, dan hoef je die niet apart te kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het ZDF kanaal is analog verhuisd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ooh!! Vergat een o in analoog
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ZOO, ZOO!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik nam aan dat ZDF naar de digitale kanalen verhuisd was, maar naar een analoog kanaal kan natuurlijk ook.
Het pakket dat op de kabel aangeboden wordt is overigens bijna overal verschillend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naar welk analoog kanaal is zdf verhuisd dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je de website van je kabelmaatschappij kijkt dan kun je daar je woonplaats invullen waarna de kanaalindeling getoond wordt.
In Delft zit ZDF op kanaal 29, maar daar zit Das Erste weer niet op de kabel.
Zelf kijk ik geen kabel maar satelliet, dan heb ik alle Duitse en Engelse kanalen gewoon gratis op mijn TV.
Alleen voor het Nederlandse pakket betaal ik abonnement.
Je hebt zeker Ziggo?

Ziggo heeft er 4 zenders uitgegooid en heeft ZDF verplaatst.

Hier kan je een frequentieoverzicht van Ziggo opzoeken. Dan weet je de frequentie van ZDF en kan je hem instellen. ;)

https://www.ziggo.nl/#producten/televisie/zenderoverzicht/frequentiesoverzicht
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als digitale tv Eext ooit bereikt dan kun jij het ook ontvangen.