wat zeggen figuranten?

in veel series zie je figuranten praten op de achtergrond. hebben ze het dan gewoon maar ergens over of hebben ze echt tekst?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Televisie
3.4K

Het beste antwoord

Leuke vraag ;-)

Ik kan, inverband met mijn slechthorendheid, liplezen en ik vind het leuk om te proberen te zien wat figuraten zeggen. Dit geeft namelijk opvallend grappige dingen. Ze hebben het soms over de boodschappen of hobby's of een ander gesprek dat in het echt ook zou kunnen gebeuren, soms over wat er op de set gebeurd maar meestal (voor zover ik zie dan hè, ik ben ook niet 's werelds beste liplezer): Over echt helemaal niks. Vaak zijn het onzin woorden die ze zeggen, of Heel vaak bewegen ze enkel hun mond, zonder dat het mogelijk is op die manier klank te produceren ;-) Sommige lijken net van die naar zuurstof happende goudvisjes, als je er op gaat letten, hihi.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, weet je wat pas vet is mema? Wat mensen zoals presentatoren zeggen als het geluid is weg gedraaid, das écht grappig soms :P

Andere antwoorden (5)

Figuranten hebben geen voorgeschreven tekst gekregen. Ze moeten zo normaal mogelijk een praatje doen, net alsof het echt is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ze hebben geen tekst. Ze staan er alleen voor 'het plaatje'
en krijgen alleen de aanwiijzing; "Doe alsof".
Ze kunnen wel praten met elkaar, maar sommigen zeggen alleen; " rabarberrabarber enz.". Zolang het maar lijkt of er gepraat wordt, daar zijn het figuranten voor.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat heb ik vroeger ook geleerd lol. +
Figuranten moeten doen alsof ze praten, maar daar zo min mogelijk geluid bij maken want dat verstoort de opname.

Toegevoegd na 28 seconden:
Ze moeten dus zeker geen echt gesprek gaan voeren, gescript of niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze kunnen van alles bespreken.
Maar er zijn ook regisseurs die bijvoorbeeld tegen hun figuranten zeggen dat ze het bij bijvoorbeeld een moordserie moeten hebben over de moord dus: Ja erg he! Hij was nog zo jong. Hoe heeft dat kunnen gebeuren..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze zeggen vaak helemaal niets, of fluisteren wat dingen. Vaak 'praten' ze ook tegelijkertijd.

Figuranten hebben géén tekst. Ze krijgen op dracht om bepaalde handelingen uit te voeren, of juist niet.