Waarom zijn de tekenfilms van tegenwoordig zo futuristisch?

Vroeger waren de tekenfilms te minste leuk (zoals tom en jerry) Nu komen er allemaal aliens in voor en zo.. En zijn ze nogal agressief

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo je wat voorbeelden willen noemen van tekenfilms met agressieve aliens? Ik denk dat ik wat over het hoofd zie.
Kimath
13 jaar geleden
Vroeger hadden ze dit ook al hoor, denk maar aan the Jetsons.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Monster Buster Club
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nogal agressief? Heb je ooit goed gekeken naar Tom en Jerry en andere tekenfilms van die generatie? In vergelijking daarmee zijn de tekenfilms van nu uitgesproken braaf en geweldloos!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind de tekenfilms van vroeger veel beter gemaakt/getekend, tegenwoordig zijn veel personages in tekenfilms hoekig en het ziet er inderdaad niet zo mooi meer uit. (behalve spongebob dan)

Antwoorden (7)

Tekenfilmproducenten spelen in op de vraag van de consument. U behoort blijkbaar niet tot de targetgroep van de tekenfilmproducent en daarom vindt u de programma's niet leuk.

Mijn broertje kunnen er uren lang van genieten (van de agressieve aliens) :p
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat komt doordat de doelgroep steeds meer wilt, en niet meer naar simpele cartoons kijkt. Je ziet dit ook al in computer games, het wordt steeds gewelddadiger. Ik ben overigens wel van mening dat alles in het Nederlands wordt vertaald. Toen ik nog dragonball z keek, had je altijd nog engelse stemmen met Nederlandse ondertiteling, waardoor mijn Engels erg vooruit was gegaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag is of kinderen van nu dat zo ervaren. In mijn tijd (25 jr geleden) waren er ook al wat vreemdere tekenfilms die de oudere verdrongen. Tekensfilms als Pokemon zijn nog steeds redelijk normaal om te zien. Er is wel meer actie, maar wie goed kijkt ziet er wel de ouderwetse moraal in terug (in Pokemon althans). Die weg van minder zoetzappig is trouwens in de hele maatschappij zichtbaar en ook in gewone films. Best kans dat er uiteindelijk weer wat meer vraag komt naar iets rustigere "teken" films die wat meer bij de realiteit blijven, dan zal ook de markt daar wel op inspringen. Tekenfilms zijn bij mijn weten overigens tegenwoordig allang geen tekenfilms meer, ze worden meer en meer halfautomatisch met computers gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zie dat nogal anders en zou zeggen dat tekenfilms tegenwoordig zoetsappig en anti-agressie zijn. Als 12 jarige keek ik He-Man Mask Transformers GI Joe allemaal tekenfilms met geweld als uitgangspunt. Dat futuristische komt misschien ook door dat tegenwoordig alles CGI(computeranimatie) is in plaats van echt tekenwerk. Het zou kunnen dat CGI ook meer leent voor futuristische thema's objecten enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet alleen futuristisch en agressief, ik vind ze ook gemaakt met zo'n akelig optisch tempo, dat ik er hoofdpijn van krijg na vijf minuten kijken. Alles schiet met een rotvaart voorbij; mensen, dieren en dingen komen naar voren alsof ze door het scherm heen komen knallen en
de bijbehorend geluiden doen een aanslag op je trommelvliezen tot je horendol wordt.
Of zou ik ook niet tot de doelgroep van de makers behoren?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Veel mensen zijn tegenwoordig te veel aan het nadenken over dat soort dingen, waarschijnlijk zijn ze daardoor ook in tekenfilms verwerkt .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik hou ook nog steeds van tekenfilms en vind ze van nu ook echt niks aan. Sinds vorige week is er weer kindernet. Volgens mij op TMF. 'S ochtends. Met maja de bij, Wicky de viking, nils holgerson e.d.
Leuk!!!!!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tom en jerry is nog op boomerang, wel in het Engels, maar wel lachen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Boomerang? Hoe krijg je die zender met digitaal tv?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja leuk, nils holgerson. +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja boomerang is via UPC volgens mij.