Waarom verspringen teletekst-pagina's telkens?

Ik ben vast niet de enige die zich er aan ergert.... Even programma-informatie opzoeken op teletekst en floep, het gedeelte van de pagina wat je moet hebben springt voor je neus weg. Het zou toch veel handiger zijn als alleen maar het gedeelte met de actuele tijd zichtbaar was? Waarom wordt dat systeem dan niet toegepast?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.7K

Het beste antwoord

Daar ergerde ik mij inderdaad ook aan, maar ik heb nu dé oplossing. Namelijk teletekst niet op de tv lezen, maar via internet. Dan kan je zelf bepalen wanneer je de volgende subpagina te zien krijgt. Via deze website heb je heel veel teletekstsites op een rij: http://teletekst.tv/
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt.+1

Andere antwoorden (3)

Sommige TV's (en ik denk tegenwoordig alle?) hebben eengeheugen, en die slaan de pagina's gewoon op, en staan je toe om zelf te bladeren en stop te zetten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kan wisselen tussen de pagina's hè, terwijl je wel op hetzelfde paginanummer blijft.
Als je zou instellen dat je alleen maar informatie krijgt over nu, weet je ook niet mee wat er straks voor programma op tv is, geen informatie meer over. Is ook zo onhandig..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn inderdaad tv's waar je elke pagina vast kunt zetten, ongeacht of ze een ander paginanummer hebben. Heel handig voor mensen die niet zo snel kunnen lezen.