wat voor een beest is elmo

Mijn zoon wil weten wat elmo voor een beest is. Pino vogel is duidelijk, maar wat is Elmo?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
2K

Antwoorden (2)

Een monster.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elmo is een fictief wezen dat een rol speelt in Sesamstraat. Hij is een rood en harig monster. Het is een vriendelijk en nieuwsgierig figuur met een oranje neus en een brede mond. Hij is gericht op peuters van een jaar of drie (zijn eigen leeftijd). Kenmerkend voor Elmo is dat hij over zichzelf spreekt in de derde persoon. Zijn huisdier is Doortje, een goudvis. Zijn beste vriendinnetje is het monstertje Zoë.
Al sinds begin jaren zeventig komt Elmo voor in Sesamstraat, zij het in de beginjaren nog in zeer beperkte mate.
Amadea