Tijdens gtst en sommige andere series komt er rechts boven in het scherm PP te staan. Wat betekent dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Haha wat grappig, mijn moeder keek net (zoals iedere dag :() en vroeg dat ook! Heb gemarkeerd als goeie vraag :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
per persoon dus

Het beste antwoord

Product placement is in feite geen sluikreclame, enkel reclame, wanneer het van te voren gemeld wordt.

Bepaalde producten (laten we zeggen: Xoca Cola) sponsort de serie; daar staat dan tegenover dat de helden uit de serie zo nu en dan flink zichtbaar in beeld, een blikje Xoca Cola drinken. Het idee is dan, dat wij klapvee denken: "Goh, Danny en Sjors drinken Xoca Cola, dat moet wel heel lekker zijn", en het vervolgens morgen gaan kopen.
't Was in de fifties & sixties vaak het geval met sigarettenmerken. In (Amerikaanse) films werden hele "oorlogen" uitgevochten tussen verschillende tabaksmerken, om wie de beste product placement had. Ik geloof dat het toen nog niet zo genoemd werd, maar toch...

Toegevoegd na 1 minuut:
zucht... "Een bepaald product sponsort...", of "Bepaalde producten sponsoren..." natuurlijk.
Sorry!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens mij heeft het iets met sluikreclame te maken. PP betekend Product Placement.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
RTL meld vooraf dat een programma product placement (een vorm van sluikreclame bevat), dit doen ze door
twee p’tjes in de rechterbovenhoek en kort de boodschap ‘Dit programma bevat product placement’.

Op termijn zal de melding verplicht worden en moeten alle commerciële zenders product placement melden.

Toegevoegd na 4 minuten:
RTL meld is natuurlijk met dt :-(