Hoewel de meeste mensen nauwelijks een idee hebben, wat het is om boer te zijn, is het voor bijna iedereen herkenbaar wat er gebeurt. Je kunt je er heel makkelijk in inleven. En dat maakt een programma populair.

Verder is het nostalgie: je ziet de romantische kanten van het boeren- buitenleven. En we houden wel van een beetje romantiek, zeker op de zondagavond :-)

En dan is er natuurlijk nog de concurrentie: er staat op de andere netten werkelijk niets tegenover. Kijk maar eens in je programma-gids.

Een VPRO-documentaire is heel makkelijk te verslaan, en verder zijn het alleen TV-series, wegmisbruikers, en een stelletje 2e rangs-films, die iedere 20 minuten worden onderbroken worden door reclame. Geen kwaad woord over "Boer zoekt vrouw", maar het wordt ze ook wel heel makkelijk gemaakt door de andere netten.

Reken er maar op, dat als Linda de Mol, Robert ten Brink, Jack Spijkerman of een sterren-op-het-ijs of talenten-jacht op een ander net te zien zou zijn, de kijkcijfers fors lager zouden zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
interessante theorie!
Rieneke1
13 jaar geleden
mooi compleet antwoord, +
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zo gaat het bij ons wel,zoals je nu omschrijft.
Tenminste bij mijn vrouw.
Mij interesseert het niks.+1

Andere antwoorden (4)

Omdat het zo normaal is en makkelijk te kijken is.. Niks is overdreven..
Ik ben het momenteel ook aan het kijken. Ik vond het vorige seizoen wel beter!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het is gewoon oerhollands kneuterig leuk!
het is gewoon echt een nederlands programma

Toegevoegd na 18 seconden:
.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het simpele in de smaak valt en de steriotypes naar voren komen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is simpel en onschuldig vermaak. Herkenbaar en niet ranzig of flauw.