Waarom komt er geen anime op de Nederlandse TV?

Ik kijk het meestal op een site maar ik snap niet waarom het niet op de Nederlandse televisie komt. Over het algemeen zijn die series stukken beter dan de gemiddelde Amerikaanse pulp die ze je onder de categorie tekenfilm voorschotelen.
PS, series zoals Pokémon komen al op TV in Nederland maar ik heb het over de wat meer volwassene selectie animes, zie bv Bleach, Naruto, One Piece, Death Note, etc...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
3.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is dat geen ideetje om zelf zo´n omroep op te richten, AnimeTV?

Het beste antwoord

Ik denk dat volwassen tekenfilmvarianten gewoon minder aanslaan. Nederlanders lijken dit minder te begrijpen: series die in Amerika bedoeld zijn voor volwassenen, worden soms voor kinderen uitgezonden. Een Nederlander legt dus sneller de link tussen tekenfilm en het kind zijn.

Een omroep moet duidelijke keuzes maken bij het samenstellen van haar uitzendschema. Anime zou, ondanks sommige juweeltjes, niet genoeg kijkcijfers trekken. Als anime opeens een hype zou worden, zouden de series opeens niet aan te slepen zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Het is wel te vinden, maar zeer weinig. Vroeger kwam DBZ (dragonballz) op tv. Ik weet niet of je dat onder anime plaatst.

The full metal alchemist was ook op tv te zien.

Maar het is inderdaad erg weinig een serie zoals Cowboy Bebop zou ik wel op TV kijken (hoewel ik de afleveringen ook in HD heb liggen hier).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
omdat dit allemaal vertaald moet worden, ten eerste kost dit super veel geld en ten tweede het is waarschijnlijk te veel werk voor het animo wat er maar voor is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neem een abonnement op Filmnet, daar zie je ze regelmatig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat er te weinig intresse voor is/omdat men denkt dat er te weinig intresse voor is. Persoonlijk spreekt het me ook niet aan.