Zijn de ziektebeelden en de medicijnen en behandelingenin de serie Dr House allemaal bestaand?

Ik kijk vaak naar deze serie en het valt me op dat veel medische termen kloppen,maar geldt dit voor alle?

Toegevoegd na 6 dagen:
Bedankt voor de antwoorden,kan jammer genoeg maar een antwoord het beste kiezen.

13 jaar geleden
in: Televisie
3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor je vraag Kijk ik ook altijd en soms denk ik zal dit ook in het echt zo zijn en bestaan die worden ook in het echt dacht ik vaak.
Maar ik ben nooit op het idee gekomen om het op te zoeken.

Het beste antwoord

De meeste ziektes die genoemd worden bestaan wel echt.

De serie is echter zeker niet gebaseerd op bestaande patiënten met die ziektes, zoals wel lijkt te worden gesuggereerd door een voorgaand antwoord.

De show heeft wel medici als adviseurs, maar ook die hebben het wel eens fout, daarnaast is het wel heel onwaarschijnlijk dat een dokter zoveel mysterieuze gevallen voorgeschoteld zou krijgen.

Daarnaast is er het nodige veranderd aan de dagelijkse praktijk om het tot een televisieshow te maken, geregeld zie je House, die nefroloog is (internist gespecialiseerd in de nieren) allerlei procedures uitvoeren die een medicus met die specialisatie met goed fatsoen niet zou uitvoeren, hetzelfde geld voor de overige artsen in de show.

Er is een site, waarnaar ik de link hieronder plaats (wel in het Engels) waar een echte dokter die de show interessant vindt over elke aflevering geschreven heeft wat hij van het medische gedeelte en het showgedeelte vond.

Dit geeft wel een duidelijk beeld over wat er wel en niet klopt aan de medische kant van de show.

Het is overigens wel een erg leuk programma en Hugh Laurie is een erg getalenteerde acteur / zanger, waarnaar ik graag kijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, de serie is gebaseerd op bestaande gevallen. En nog een weetje ... de namen House en Wilson zijn afgeleid van Holmes en Watson :-)
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
Leuk om te weten,ik vindt het een briljante serie!+
MissBiggie
13 jaar geleden
IK ook ;)
Cryofiel
13 jaar geleden
Hee, dat van Holmes en Watson wist ik niet - hoe kom je aan die kennis?
MissBiggie
13 jaar geleden
Ach je leest en hoort wel es wat ...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 wist ik ook niet van holmes en watson
MissBiggie
13 jaar geleden
Ben blij dat ik mijn kennis met jullie kan delen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ voor Holmes & Watson, dat wist ik niet. Weer wat geleerd.
MissBiggie
13 jaar geleden
Dank dank
Veel van de medicaties die voorbij komen herken ik inderdaad uit mijn werk.