nee... Mensen als Derek Ogilvie en Char kunnen niet met geesten praten. Ze maken gebruik van een techniek genaamd cold reading. Dit is een techniek die neerkomt op het op een dusdanige wijze vragen te stellen dat het lijkt alsof het medium dingen verteld dat hij/zij niet kan weten terwijl hun cliënten dat hen zelf vertellen. Als je geïnteresseerd bent in dit soort bedrog zou ik opzoek gaan naar info van James Randi en of Darren Brown. Ook is er een interessante aflevering van zembla genaamd de trucks van char waarin cold reading word uitgelegd. Deze trukcjes zijn ook van toepassing op Derek Ogilvie (ook al onkent hij dit)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ondanks dat er veel oplichters zijn ook in cold readings kan je nooit zomaar spreken dat alles bedrog is .Onder alle volkeren op aarde gaan er verhalen over geesten. Ze kunnen zich toch niet allemaal vergissen .Kom dan maar eens uitleggen wat er allemaal gebeurt tijdens een sessie ook ik heb noch veel vragen.wie durft?

Andere antwoorden (3)

Nee!
Derek Ogilvie verdient bakken met geld aan de goedgelovigheid van Jan Modaal en de media .(RTL is nu zijn nieuwe boek ook eens aan het pluggen) terwijl door meerdere instanties aangetoond is dat hij niets meer is dan een hele goede kermisartiest, en een bijzonder kundige “cold reader”. Een goede cold reader en mentalist creëert de illusie van vrije wil, maar zonder dat je het door hebt, leidt hij je precies naar waar hij je hebben wil. Dit is deel van de illusie. Achteraf zullen mensen zeggen: Dat kon hij nooit weten! Of, hoe is het mogelijk dat hij dit en dat voor elkaar gekregen? Mensen onthouden op deze manier de successen en vergeten de missers. Geweldig goede truc die het al eeuwen goed doet.

Groeten.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zoals eerder aangegeven is Derren Brown een goede om eens te kijken. Hij kan in principe hetzelfde alleen doet hij niet alsof hij magische gaven heeft maar legt hij in veel gevallen uit hoe het werkt. Ik geloof dat zijn documentaire "Messiah" het meest in de buurt komt van dit onderwerp.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Prima dat er mensen zijn zoals Derren Brown . Vele onbegrepen verschijnselen zijn meestal wetenschappelijk goed te verklaren. hoe meer mensen zich er mee bemoeien hoe beter het is. De menselijke brein is tot onvoorstelbare dingen in staat. Zelfs met al onze huidige kennis blijven veel zaken onbegrepen! Ook een samenloop van toevallige omstandigheden resulteren vaak in byzondere gebeurtenissen.Toch kunnen we er niet omheen dat er geesten bestaan en dat we er ook contact mee kunnen hebben.Zelfs de bijbel staat vol met waarnemingen van geesten en engelen. Ook vroeger kwamen boodschappen door van gene zijne.En dat gebeurt noch steeds,zelfs in toenemende mate!Contact met geesten is heel normaal vooral bij kinderen tot 7 jaar maar de ouderen zijn het meestal verleerd. We hebben ons ontwikkeld totdat we nu zijn en daarin is er geen ruimte voor contact met geesten!
Het is ook al eens aan de kaart gesteld in een tv-programma dat de deelnemers eerst geïntervieuwd werden en daarna werd er ''zogenaamd'' door een medium (Char, RTL 4) een reading gegeven. Ook zeiden de deelnemers dat alle foute dingen die Char zei eruit zijn geknipt.