Kun jij naar een programma kijken waar niets wezenlijk gebeurt en niets gezegd wordt?

Op een duitse zender was er een programma gedurende de nacht van alleen beelden van het landschap en de rails, genomen vanop de voorkant van een rijdende trein : uren lang. Je zou dit ook kunnen doen met boten, vliegtuigen, auto's : daarom deze vraag.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie
1K

Het beste antwoord

Ha, die Patrick;

Ik ken die programma's; op de achtergrond was dan een heel relaxte radiozender te horen. Ik mocht dat nog wel eens graag bekijken als ik uit de late dienst nog even met een drankje wilde ontspannen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (10)

Spreekt me niet direct aan, en zeker niet als het urenlang duurt. Zou het een natuurprogramma zijn waarin van alles te zien is, dan zou ik het zeker kunnen waarderen als er niet gesproken wordt.

Ik bekijk dergelijke beelden liever vanuit een echte rijdende trein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat lijkt mij heel ontspannend.

Ik heb zelfs een tijdje geleden op deze website deze vraag gesteld: http://www.goeievraag.nl/vraag/ergens-films-koop-wilde-dieren.3769 omdat ik op zoek was naar zo'n ontspannende film.
Antoni
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met dieren oke. maar boten?!?
Antoni
14 jaar geleden
Een boottocht over de Rijn of zo, daar kan ik me nog iets bij voorstellen. Van een boottocht over de oceaan zijn waarschijnlijk alleen het vertrek uit de ene haven en de aankomst in de andere haven enigszins interessant om te zien. Voor de rest zijn "onderweg" alleen de weersomstandigheden "spannend". Kortom: liever dieren dan boten, dat vind ik ook!
ik denk dat je een vorm van depressiviteit moet hebben wil je dat leuk vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan uren naar mijn screensaver kijken...
Maar dan zit ik wel met mijn gedachten ergens anders.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vroeger (nou ja, paar jaar geleden..) had je een zender, weet niet meer welke, en die zond s`nachts beelden uit die gefilmd waren vanuit een rijdende auto. Dan reed je dus heel Nederland door. En altijd als ik met een vriendin terugkwam van het stappen zette we dat op. Werkte net als vuur of een aquarium, je bleef ernaar kijken. Konden we erg lang volhouden.......maar dat kon natuurlijk ook komen door de borrels die we achterover geslagen hadden...... :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je het nu zegt klinkt het mij nu niet echt aantrekkelijk in de oren. En ik zou het ook niet leuk vinden om naar prachtige landschappen te kijken, omdat het me aan vakantie doet denken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In feite gebeurd er wel veel op dat programma, of er gebeuren in andere programma´s ook geen interessante dingen... Een verschil is er wel, het programma wordt niet onderbroeken voor reclame... Dan zou je zeggen dat reclames dus je jus van het televisie-eten is...

Dus hoe meer reclame hoe meer er gebeurt...

Voor mij is er geen verschil in gebeurtenis ´s nachts en ik kan heel goed kijken naar zo´n programma als er kijken is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De jeugd van tegenwoordig is visueel ingesteld. Om te ontspannen hebben ze rustgevende beelden nodig. Wij (de oudere generatie 40+ zeg maar) zijn meer auditief ingesteld en kiezen makkelijker voor muziek denk ik.
Daarbij zijn er hordes mensen met een tv op de slaapkamer, die dat ding gebruiken om makkelijk in slaap te kunnen vallen, dan is zo'n programma natuurlijk ook ideaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat is leuk en ontspannend. Ik kijk er graag naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik heel vaak naar gekeken, ja. Heel ontspannend, maar ik was ook nieuwsgierig of die treinen door een mooi landschap reden waar je zelf zogauw niet zou komen.