Een enkele keer kunnen ze helemaal niks meer vinden. Dan is er een oproep aan de kijkers of die kunnen helpen.
Soms met 1 bezoek, soms langer.

Zoals de uitzending van vanavond, dan zoeken ze op Sardinië in allerlei dorpjes, maar dan komen ze uiteindelijk uit in Noord-Italië. Dus met het vliegtuig naar de andere kant van het land.

Volgens mij gaat Derk en zijn cameraman niet altijd voor één zaak helemaal de wereld over. Ik denk dat een aantal zaken van één land in één reis worden meegenomen, bijvoorbeeld adoptiezaken in Colombia. Ik heb eens een interview gelezen waarin Derk Bolt zei dat hij wekenlang van huis was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat wisselt per zoektocht. Er zijn mensen waarvan vrij veel bekend is... naam, laatste adres, familieleden.... die mensen zijn meestal snel gevonden.
Maar er zijn ook mensen die ze maar niet kunnen achterhalen, die steeds verhuisd zijn, waarvan geboorteaktes niet kloppen of die overleden zijn of weinig tot geen familieleden hebben. Bij die speurtochten duurt het veel langer voordat ze iemand hebben kunnen vinden.
Zo'n speurtocht kan dus varieren van een paar dagen tot maanden lang.

Als je de exacte gemiddelden wilt weten zou ik eens naar het programma mailen, wie weet hebben ze een precies antwoord voor je!