waarom is een 100 hertz tv goedkoper uit dezelfde sony serie dan een 50 hertz?

100 hertz

http://www.expert.nl/cadeaushop/tv/sony-kdl32ex500?PathCatalog=nl_beeld_tv_lcd

50 hertz

http://www.expert.nl/televisie/led-tv/sony-kdl32ex600?PathCatalog=nl_beeld_tv_led

de 50 hertz heeft een hoger serienummer, wat in deze serie zou moeten betekenen dat het een betere tv is.

ik heb de 50 hertz tv bestelt, maar wil nu graag weten of ik mijn order beter kan veranderen naar de goedkopere 100 hertz. hopenlijk zitten er wat tv verkopers op GV die voor en tegens van het 50 hertz model kunnen uitleggen

Toegevoegd na 31 minuten:
het degign van de 50 hertz is een stuk mooier.... ook dat speelt mee. ik wil het scherm ook als pc scherm gebruiken. is de 100 hertz dan echt de beter optie?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
1.1K

Het beste antwoord

led is een nieuwere techniek en het heeft wel kleine vereteringen maar is eigenlijk niets anders dan een upgrade van het lcd principe.
in engeland is het zelfs zo zo fabriekanten er op aangesproken zijn omdat ze net deden alsof de led tv veel beter was maar het is niets anders dan misleiding.
de led is zuiniger dus bespaart stroomkosten maar qua beeld kwaliteit is het verschil zo klein dat een leek er echt geen verschil in ziet.
als verkoper zou ik jou natuurlijk de led tv proberen te verkopen maar als eerlijk mens zeg ik, led is niet beter dan lcd en hoe meer hertz je hebt de beter de beeld kwaliteit.
voor duurzamheid is de led weer beter en hij is wat platter maar voor beeld kwaliteit zou ik bij deze 2 kiezen voor het hoogste hertz
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk door het verschil tussen LCD en LED.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De 50hz heeft een ambient functie.
De 100hz niet.

Indien je geen ambient light wenst, zoo ik voor de 100hz. kiezen. Die is veel prettiger en rustiger voor je ogen.

Toegevoegd na 13 uur:
Beide kunnen goed gebruikt worden als monitor voor je PC. De resolutie 1920*1080 is voldoende voor beide.

Ik denk dat je echt een keuze moet maken tussen :
- rustiger beeld/prettig(er) voor de ogen ==> 100Hz.
of
- achtergrondverlichting: Edge LED ==> 50Hz.

Persoonlijk vind ik de ambient functie maar niets.