Is het programma van Gorden Ramsey echt of is het in scène gezet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Televisie
10.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is een Engelse vloekende professionele kok met een kort lontje die probeert slecht lopende eetgelegenheden om te toveren in succesvolle etablissementen. Begon jaren geleden met programma 'The f word', toen 'Hell's Kitchen' in Engeland en probeert nu in Amerika hetzelfde te doen.

Antwoorden (9)

Vast. Bijna alles op tv is in scene gezet.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het is vast in scene gezet. Als ze dat niet doen dan is het waarschijnlijk niet zo interessant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yep. De enige realiteit in 'reality programmes' is zo hoog mogelijke kijkcijfers te behalen, ook wel bekend als zakken vullen. +
Beide denk ik.
Iedereen (vooral Gordon zelf) weet dat er camera's zijn en zal er daardoor een schepje bovenop doen.
Ook al zal het niet allemaal gescript zijn denk ik, wordt het wel een soort van acteren (al dan niet onbewust)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is echt in scene gezet.

Toegevoegd na 5 minuten:
Het zijn zgn. formats waarbinnen hij een beetje zijn eigen draai aan het geheel kan geven maar wel beperkt. Herman den Blijker werkt met gelijksoortige formats cq. dezelfde programma-ideeen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, er zijn inmiddels drie of vier programma's / series met Gordon Ramsay en van het begin tot aan het einde kan ik ze altijd uitstaan. TV vind ik meestal kneut, Maar Ramsay kijk ik graag. Misschien is de man gemaakt voor TV of maakt de man TV, maar ik denk dat hij gewoon is, hij faket niet nog word hij echt weer gegeven.

Ik denk dat er in de edit, het snijden van de interessante stukjes film graag gebruik word gemaakt van zijn idiosyncrasie.

in de onderstaande link kan je seizoen ACHT alweer vinden van Hells Kitchen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+je ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ow, maar mijn butten van "goeie vraag!" staat nog op 0 haha.
Thanx voor je reactie.
al heel lang geleden zei showmaster Rudi Carrell,niets wordt aan het toeval overgelaten.elke seconde tv. kost heel veel geld.alle amusement is in scene gezet.alle deelnemers zijn acteurs,je kunt die kostbare tv.tijd niet verdoen met amateurs.alles is gespeeld.na de opname`s
zit Ramsey na te babbelen met de acteur of actrice die hij net nog aan het uitschelden was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
der Rudi! maar dit gaat over het segment reality TV. Geen acteurs. In zijn Kitchen Nightmares serrie heeft hij ook wel eens een meisje wat goed was maar in een kansloos restaurant stond te ploeteren aan een mooie opleiding en positie geholpen. maar dus laatst ook een restaurant manager die zich in de Hudson heeft geworpen na wat stevig advies van Gordon Ramsay, niet om zich in de Hudson te werpen maar toch schraal.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tis maar wat je geloven wil.
m.i. is ook de zogenaamde reality TV,nep.
tis voor de massa,en die is niet kritisch.
Ik smul altijd van dit programma. Maar ik denk dat ik ook een beetje in de maling wordt genomen. Ik heb het gevoel dat het half echt en half onecht is. Dat kan ik niet stoelen op feiten. Het is alleen maar een gevoel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is bij elke aflevering wel het zelfde hè
Trammelant.
Het menu wordt veranderd en kunnen de drukte dan niet aan .
De ruzie wordt bijgelegd en een volle zaak en alles is perfect .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal ook wel een beetje in scene gezet zijn hoor, voor de kijkcijfers
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erg veel knip- en plakwerk in de studio denk ik, hoe extremer hoe beter, anders kijkt er geen hond en wordt er gezapt naar andere zenders. Veel kijkers is goed voor de reclame-inkomsten. Veel nederlandse programma's zijn een kopie van buitenlandse,(reis-kook-quizprogramma's,talentenshows, datingshows, emo-tv) het "format" wordt gekocht, er wordt een nederlands sausje overheen gegoten en klaar is Kees. Niets nieuws onder de zon...... (The Musical) :-)