Hoe weet Melinda welke personen geesten zijn?

Ik bedoel in de serie Ghostwhisperer.
Ze ziet bv 2 personen en ze weet gelijk dat één van de twee een geest is. Waar ziet ze dat aan? Ik zie geen verschil.

Graag geen grappen zoals: dat staat in het script.
De schrijvers moeten toch ook een idee hierover gehad hebben?

AANVULLING:
Maar ik vraag dit eigenlijk naar aanleiding van de tweede aflevering van de eerste serie, waarin twee jongetjes samen zitten te spelen op de treinrails. Het andere jongetje kan het geestjongetje ook zien en het geestjongetje weet niet dat hij dood is. Hoe weet ze in dat geval dat het jongetje een geest is?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Televisie

Het beste antwoord

Dounja... Ik ben ooit voorzitter geweest van een club van mensen die konden healen... Wij hadden een ruimte voor elke dag (avond) en we hielpen dagelijks gratis mensen met onze healingmethode... Op een vergadering kwam er een vrouw en die vroeg ons om de kwade geesten eerst te verwijderen op de vergadering... Ik werd meteen boos en sprak die vrouw aan zeggende: "Jij ziet deze zaken kennelijk, en omdat jij ze ziet, heb jij en alleen jij de verantwoordelijkheid om dat te doen... Val zij die die zaken niet zien, lastig met dit soort loze opmerkingen, want iemand die dat niet ziet, kan ze ook niet opruimen" Jij gaat jouw dingen doen zoals jij ze moet doen en spreekt er niet over of vertrek hier van deze vergadering"

Ben ik duidelijk met dit voorbeeldje? Ik denk het wel...

:-))
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ze kijkt of die persoon via een spiegel te zien is. Als dat niet het geval is dan is die persoon een geest.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Buiten zijn weinig spiegels. Ze ziet het overal en meteen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ramen, cameralens, auto's en natte straten
Volgens mij ziet ze het aan hun gedrag en hoe ze eruit zien. Vaak hebben ze heel veel aandacht voor haar omdat ze weten dat zij ze wel kan zien.

Wedervraag is eigenlijk: hoe kunnen de geesten zien dat zij ze zou kunnen zien?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Indicaties dat iemand een geest is:
Geen spiegelbeeld.
Geen schaduw.
De neiging er 'opeens' te zijn. En 'opeens' niet meer.
De neiging zich in een oogwenk te verplaatsen.
Aandacht voor Melinda omdat zij ze ziet.
Als wildvreemde hulp vragen aan Melinda.
Andere mensen kijken letterlijk dwars door ze heen, dus door andere mensen genegeerd.
Soms: het uiterlijk dat ze hadden toen ze stierven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, dit is een heel duidelijk antwoord voor mij +1.
Maar ik vraag dit eigenlijk naar aanleiding van de tweede aflevering van de eerste serie, waarin twee jongetjes samen zitten te spelen op de treinrails. Het andere jongetje kan het geestjongetje ook zien en het geestjongetje weet niet dat hij dood is. Hoe weet ze in dat geval dat het jongetje een geest is?
Misschien kijkt ze hoe de personen op elkaar reageren. Vaak zie je aan 1 persoon wel of ie bewust is van de aanwezigheid van een ander. Als het mens op de teen van de geest staat bijv, kan je er van uitgaan dat het mens de geest niet ziet en weet je ook meteen wie de geest is.

En anders zou ik zeggen dat Melinda, omdat ze geesten ziet al anders is dan jij en ik, dat ze het daarom meteen ziet. Als je ergens in gespecialiseerd bent dan merk je dingen op die anderen niet op merken.