Je zegt dat als iemand slaapt hij ligt te zagen... ( ik heb het niet bedacht) misschien dat daar die zzzzen vandaan komen... ik ga nu ook maar zzzzzzzzzzz ronken dus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat een slapende persoon die snurkt vaak die geluiden maakt.Beste antwoord op de vraag. Gewoon de waarheid. punt uit!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn mannetje ggrrr t meer dan dat hij zzzzt hoor :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb nog NOOIT iemand horen zzz-en die ECHT sliep, alleen 'neppers' . Echte slapers zeggen meer rrrr of ggggg , of onopschrijfbare nasale geluiden, of helemaal niks, maar nooit zzzzzzz
Bij sommige mensen hoor je in hun slaap heel goed dat ze ademen.Dat klinkt ook een beetje als zzzzzzhhhhhzzzzzzzzz.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In Nederlandstalige (en engelstalige) strips is er inderdaad gekozen voor zzzzz-tjes om duidelijk te maken dat de betreffende persoon niet dood is of gewoon lekker op zijn rug ligt, maar slaapt. Voor iedereen duidelijk en herkenbaar.

In andere talen komen overigens ook andere slaapgeluiden voor ; met name rrrrrrrrr (het ronken in franse strips) kom je nog wel eens tegen, en ik ben zelfs als eens gggggg of rrrg tegen gekomen.

Allemaal zwakke pogingen het geluid dat iemand maakt als hij slaapt te imiteren, OOK als die niet luidkeels ligt te snurken. Dan gebruiken ze de hoofdletter ZZZZZZ. Niet helemaal etymologisch verklaarbaar wellicht, maar we groeien er al ZO lang mee op en het is ZO herkenbaar, dat zelfs kleine kinderen die doen alsof ze slapen 'zzzzz' zeggen. En zo is het cirkeltje rond...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je slaap en je snukrt hoor je geen zzzzzz maar een gek geluid