In welk album zegt Obelix dat iets 'Hoe kleiner hoe fijner is', net als doperwtjes?

En wat is dat 'iets' ook alweer? (Ken uw klassieken...)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Dat is een plaatje van "Asterix op Corsica".

De tekst luidt: "Natuurlijk, maar weet je, 't is met Romeinen net als met doppertjes: de kleinste zijn vaak het lekkerst !"

Toegevoegd na 1 uur:
Merk op dat Obelix niet werkelijk meent wat hij zegt !
Hij is smoesjes aan het verzinnen om de grootste (lees: de sterkste) Romeinen voor zichzelf te mogen houden.
Plaatje bij antwoord

Andere antwoorden (1)

"Het is met romeinen net als met doperwtjes, de kleinste zijn de beste" (citaat van Obelix) staat op http://forum.imperiaonline.org/nl/?topic=171.35;wap2

Of het citaat helemaal juist is vermeld op die website, weet ik niet.

Toegevoegd na 9 uur:
Daar staat niet bij uit welk album het citaat komt.
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Op http://forum.viva.nl/forum/list_message/13701511 schrijft forumlid Donkeyshot: "Met vrouwen is het net als met doperwtjes: de kleintjes zijn vaak het lekkerst ! X-D (gejat van Obelix, maar die had het over Romeinse soldaten)" Hij of zij schrijft het citaat dus toch even net een beetje anders.