De eerste Betty Boop-film Dizzy Dishes verscheen op 8 augustus 1930. Oorspronkelijk was Betty een weinig aantrekkelijk figuurtje, maar Max Fleischers broer Dave veranderde haar in een vrouwelijk sekssymbool, met een kort rokje, duidelijk zichtbare borsten en een klein, getuit mondje. In het filmpje Minnie the Moocher uit 1932 speelde voor het eerst de nieuwe, sexy Betty Boop. In dit filmpje illustreert Betty vooral de gelijknamige folksong, uitgevoerd door Cab Calloway en zijn orkest. Na Minnie the Moocher werden nog acht zogenaamde Talkartoons geproduceerd waarin Betty Boop met andere figuren speelde.

Toegevoegd na 1 minuut:
Op de Engelse wiki is ze 1 dag later 'geboren' dus 9 augustus 1930.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kan niet anders dan plussen hahaf
Betty was gebaseerd op Bette Davis, een beroemde actrice destijds die bekendstond om haar opvallende grote ogen.De eerste Betty Boop-film Dizzy Dishesverscheen op 8 augustus 1930. Oorspronkelijk was Betty een weinig aantrekkelijk figuurtje, maar Max Fleischers broer Dave veranderde haar in een vrouwelijk sekssymbool, met een kort rokje, duidelijk zichtbare borsten en een klein, getuit mondje. In het filmpje Minnie the Moocher uit 1932 speelde voor het eerst de nieuwe, sexy Betty Boop. In dit filmpje illustreert Betty vooral de gelijknamige folksong, uitgevoerd door Cab Calloway en zijn orkest. Na Minnie the Moocher werden nog acht zogenaamde Talkartoonsgeproduceerd waarin Betty Boop met andere figuren speelde
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Jij ook een plus, ik ben nog even de engelse gaan checken maar ze is toch nog een hele dag jonger geloof ik maar 1930 blijft staan LOL