Hangt een beetje af van wanneer je een held 'superheld' gaat noemen. Er zijn er wel verschillende hoor.

Lex Luthor is een beruchte superschurk maar hij heeft geen speciale krachten.

De meeste helden en schurken uit de batman serie hebben geen bijzonder krachten (anders dan dat ze compleet geschift zijn). Kijk bv naar Catwoman, the Joker, Robin, Batgirl/Oracle.

Darkwing Duck (van disney) heeft ook geen superkrachten maar is eigenlijk een batman kloon.

Ironman heeft ook van zichzelf geen superkrachten (is eigenlijk zelfs zo goed als invalide) en War-Machine.

Hawkeye (ook een marvel held) is in iedere incarnatie die ik ken alleen een goede schutter maar zonder superkrachten.

Je kan evt Nick Fury ook mee tellen al heeft die meestal een ondergeschikte rol.

De helden en schurken uit de G.I. Joe serie hebben voor zover ik weet ook geen super krachten.

Je kan evt 'the Trio' uit Buffy seizoen 6 tellen (al zijn ze meer super idioten) maar als externe magie gebruiken als superkracht rekent houd je wel alleen Warren (de technocraat van het stel) over.

The Green Hornet (voor wie hem nog herinnert) en Kato hadden volgens mij ook geen super krachten.

Bolivar Trask (ontwierp de sentinel robots), Christopher Summers (ruimte piraat en vader van Cyclops) uit de X-men serie (er zijn er meer maar dit zijn een paar meer prominente).

King Pin (spiderman) was wel sterk maar niet bovenmenselijk.

The Chameleon en Shocker (Spiderman) gebruiken beide technologie.

Nite Owl (Held uit 'Watchmen' van DC-comics).

Barb Wire (Dark Horse Comics).

Met wat fantasie kan je Lara Croft en James Bond ook nog in de superheld categorie plaatsen.

Kim Possible.

Bartman (uit de Simpsons; met de nodige fantasie :p )

Die Fledermaus (the Tick).

Flash Gordon.

Ik heb er vast een boel over het hoofd gezien en ik denk ook dat het een kwestie van interpretatie is wanneer je praat over een superheld/schurk zonder superkrachten (je zou Ironman's pantser bv kunnen rekenen als WEL met superkracht bv). Maar ik denk dat je wel even vooruit kan :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (18)

Guust Flater... was mijn superheld... en heeft geen superkrachten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk toch nog een zinnig antwoord vandaag (: +1
Lucky Luke
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vanuit die (strip)hoek had ik geen superheld verwacht. Evengoed heb je me positief verrast! +1
Lone ranger, J.P Balkenende (schurk) Tunderbirds
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sean Connery.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Casanova :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rawhide Kid
Cisco Kid
Arendsoog
Tarzan
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kolonel olrik ;)
14 jaar geleden
James T "creatief met" Kirk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kapitein Rob
Eric de Noorman
Heer Bommel & Tom Poes
Donald Duck
Dagobert Duck
14 jaar geleden
Rin Tin Tin
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja een echte held +
http://www.google.nl/search?rlz=1C1GGLS_nlNL361NL361=UTF-8&q=superheroes+without+superpowers
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jaaa.,,
Eagel eye...Die is geweldig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn er een heleboel, kijk maarop de link....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is HE-MAN al genoemd??? zo nee, bij deze dan.
(anders moet ik al die bronnen gaan nalezen)

Toegevoegd na 1 minuut:
Winnetou en Old Shatterhand.