nou het is voor het herkennen zo dat kinderen gelijk weten ooh ja het is..... snap je wat ik bedoel!

het is tergelijke tijd ook dat het veel tijd scheelt voor de ontwerper! anders zouden denk de tekenfilms heel duur worden!

oke heb je nog vragen hier over mail dan hè!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarom zou ik je mailen?
Heb je veel verstand van animatie? *volgensmij klinkt het een beetje gemeen zoals ik het schrijf maar ik bedoel het aardig :p*
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk echo antwoord.

Andere antwoorden (3)

Dat is om de herkenbaarheid te vergroten van de figuurtjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat scheelt de maker van de tekenfilm natuurlijk erg veel tijd. Het poppetjes is dan klaar en dan hoeft de maker het poppetje alleen nog maar aan het bewegen krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ga er even van uit dat je tekenfilms voor kinderen bedoelt?

Dat komt omdat kinderen en zélfs (veel) volwassenen gericht zijn op uiterlijk. Het is ook veel makkelijker te onthouden wie wie is. En het gaat vooral om herkenbaarheid. Zo zal spongebob niet ineens een paarse gspikkelde haaienoutfit zijn/gaan dragen. Spongebob? Dat is die gele spons? Het zijn vooral typetjes dus.

Maar niet alleen kinderen, voor volwassenen geldt het ook: Denk maar aan de paashaas, kerstman, sinterklaas en typetjes van caberatiers zoals van andre van duin enzo. Mythologische figuren zien er ook hetzelfde uit. Dus waarom niet tekenfilmfiguren?

Daarbij komt er ook nog het karakter: het lieve meisje, het chagrijnige vriendinnetje, het slimme vriendje, die meid die iedereen pest, de vervelende leraar, de moeder die graag schoonmaakt, het elfje, de heks enz. enz, en je snapt al, om het logisch te maken voor diegene die kijken geef je een heks heksenkleding aan en geen brandweerpak :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kristal
13 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geldt niet alleen voor tekenfilms voor kinderen toch? De Simpsons hebben ook al 22 jaar dezelfde kleding aan (en ouder worden ze ook niet).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik had al op versturen geklikt en toen kon ik die eerste zin niet meer weghalen :'( Ik doelde inderdaad ook op de simpsons en southpark enzo. Als je oplet op nickelodeon en andere kinderzenders in die kinderseries zie je het ook ;) zoals het huis anubis, icarly, suite life of zack and cody enzo..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
maar in sommige tekenfilms hebben ze wel verschillende kleding aan,