Zingen hoef je helemaal niet te leren, want iedereen kan zingen. Iedereen kan ook praten, lopen, en kijken.

De vraag wordt pas aktueel, als een van bovengenoemde bezigheden een "probleem" voor je is. Als je een beetje krom loopt kun je dat verbeteren, en als je niet zo duidelijk praat, kun je naar een logopedist. Je hebt al leren praten, maar je kunt beter leren praten.

Of je -beter- kan leren zingen, hangt af, van wat je wilt.
Als je mee wilt doen aan een talentenjacht, en solo wilt gaan zingen, dan zou het zomaar kunnen dat je niet beter kunt leren zingen, omdat je daar de talenten niet voor hebt, of dat je stemeigenschappen niet voldoende zijn.

Maar als je b.v. in een koor zingt en je zingt een beetje vals, dan zou je in het zelfde geval weer wèl beter kunnen leren zingen.

De vraag of je kunt leren zingen, hangt dus alleen maar af, van wat je met dat zingen wilt bereiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

iedereen kan leren zingen als ze zanglessen nemen en goed onder controle kunnen krijgen kwa noten en kwa ademhaling.
maar het betekend meer dat je dan niet meer vals zing ieder stem is anders..
de een zingt niet vals maar raakt met zijn haar stem niet iemand op gevoel de ander heeft weer krachtig of gevoelige stem die een persoon wel weer raakt..
als ik jou was zou ik langs een zang leraar leraares gaan en informatie winnen die weten wel wat ze met jou stem aanmoeten
veel succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, in principe kan iedereen leren zingen. Dat wil zeggen, ik denk dat iedereen van nature al wel kan zingen maar je kunt ook leren om toon te houden en je stem goed te gebruiken.
Een 'lelijke' stem kan echter niet altijd mooi worden. Ik denk zelfs meestal niet.
Ik maak een voorbehoud voor mensen die toondoof zijn. Ik denk niet dat zij kunnen leren zingen. Muziek is voor hen echt abracadabra.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja iedereen kan leren zingen allen is niet iedereen even goed