Waarom klinkt muziek de ene keer heel erg goed terwijl het de andere keer tegenvalt ?

Komt dit door een stofje in je hersenen ?

Toegevoegd na 49 seconden:
Beluisterd door dezelfde installatie in de zelfde omgeving (voor de smartasses)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Het beste antwoord

Omdat je nooit blanco muziek kunt luisteren, je bent een mens met emoties. Als je b.v. in een goede bui bent kan een bepaald liedje heel leuk klinken. Maar als je een pesthumeur hebt is datzelfde liedje niet om aan te horen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Een voorbeeld is muziek die je bij een uitvaart hoort van een dierbare. Als er tijdens die dienst een nummer gedraaid wordt dat je voorheen heel mooi vond, of je werd er vrolijk van, kun je datzelfde nummer na die dag nooit meer horen zoals voorheen. Het is gekleurd als het ware.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
juist +

Andere antwoorden (4)

Ligt aan je stemming of als je verkouden bent "klinkt" het anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Muziek heeft invloed op je stemming maar andersom ook.
Ze een peuter van drie aan een tafeltje start de muziek en het begint spontaan op de muziek te bewegen.
Soms staat je hoofd er niet naar en dan wordt muziek irritant geluid. Het kan helpen de stijl van de muziek aan te passen dus vrolijk ipv droevig of andersom.
Er kunnen ook gedachten zijn die de muziek blokkeren waardoor het niet tot je doordringt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
itsme
13 jaar geleden
inderdaad +
Door de muzikant
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je hebt drugs die je gevoel voor de muziek versterken. het heeft dus zeker wel iets met je hersenen te maken.

als je dus geen drugs gebruikt maar de muziek je wel erg aanspreekt. dan komt dit vaak omdat je ook in die "mood" ben.

als ik bijv: na een ruzie, klassieke muziek ga luisteren dan word ik daar alleen maar nog sagoreiniger van. terwijl als mijn oma dood is gegaan ik me juist heel erg in de "toon"/ het verhaal van het lied kan inleven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe was de relatie met je Oma .............
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was slechts een voorbeeld... sorry