Sommige beweren dat rap is een soort van muziek is, terwijl hip-hop is een lifestyle - een die rap, breakdance, dj-en, graffiti en kunst omvat.

"Rap is iets wat je doet, maar hip-hop is iets wat je leven."

Anderen mensen zeggen echter, hip-hop is een muzikale stijl die te onderscheiden is van rap, door zeer specifieke redenen: BV hip-hop maakt gebruik van scratching en “breaks” (samples) hun zeggen dat bv Rap wel over een ander soort muziek heen kan zoals rock of house maar dat hip hop dat niet kan. bv Rage Against The Machine dit is wel rap over een rock beat maar is geen hip hop

Je kan dus zeggen dat rap een manier van zingen is en hip hop een soort van muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik kan je alleen maar vertellen wat ik er van weet, en dat is niet zoveel :-)

Allebei muziekstijlen, maar hip-hop is ook een cultuur, of een manier van leven. Zonder de hip-hop was de rap er niet gekomen; de rap is uit de hip-hop ontstaan.

Om het een beetje oneerbiedig te zeggen: in de hiphop zit nog een beetje muziek (melodie) en in de rap wordt er alleen nog maar gepraat, begeleid met een nogal monotone dreun.
(rappen= praten)

Er is heel veel meer informatie te vinden over hiphop en rap. Deze link lijkt me aardig om te beginnen:

http://www.muziekencyclopedie.nl/action/genre/hiphop