Hoe heet de leukste kinderliedjes?

Ik zoek een leuke kinderliedje die niet zo kort is. En ook een beetje gevoelig en beetje bekend is. welke vinden jullie allemaal zo leuk?
(graag namen van de liedjes. want ik heb al heleboel gevonden maar ik kan niet kiezen)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.9K

Het beste antwoord

De liedjes van kinderen voor kinderen zijn leuk, en hebben toch een boodschap , en er zijn ook gevoelige liedjes bij.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Liedjes van het Junior Songfestival zijn meestal wel leuk. Het liedje Machteloos van Giovanni uit 2005 is erg gevoelig, het gaat over oorlog en vrede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moriaantje zo zwart als roet, ahhhhhhhh het arme kind....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Twinkel, twinkel kleine ster :)
O, dat vind ik zo'n leuk liedje (Ook al ben ik 13 xd.)
Hij blijft leuk :)
Dit is hem wel in het engels, maar super leuk!
Dit is hem in het nederlands:

Twinkel, twinkel kleine ster
o wat ben je hoog en ver.

Als een kleine diamant
sta je boven het donkere land.

Als de zon is weggegaan
kom je aan de hemel staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoezo een min? Ze vroeg toch naar mijn mening?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien heb je een min-naar, zo'n mafketel die elk antwoord mint.
Bij deze vraag zijn alle antwoorden al gemind, altijd fijn dat iemand er ook even bij zet waarom :/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja dat merkte ik ook net hippo. nou iedergeval ik ben het niet hoor want ik ben nog niveau 1 dus ik kan dat niet. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, ik geloof echt wel dat jullie het niet gedaan hebben hoor :)
Maar tegenwoordig worden al mijn antwoorden gemind..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
waarom kan je eigenlijk niet zien wie dat doet? hey dat kunnen we vragen haha!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!! :D
op www.kinderenvoorkinderen.nl staan veel mooie liedjes met de tekst.

als een meeuw boven de zee bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas zei ik namen van de liedjes... toch al bedankt. Ik moet nou weer zoeken en kiezen haha.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het klinkt mooi. Dankje wel. :)
het liedje van de Lek van kinderen voor kinderen is heel gevoelig, niet voor echt kleine kinderen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die klinkt heerlijk. Ja deze kan het zijn. bedankt voor je advies.
Het liedje: In een groen knollenland.

Dit is heel gevoelig, want er gaat een haasje dood.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
M’n allerliefste knuffel van Dirk Scheele.

Wat is de leeftijd van de kinderen? Dat maakt nog wel verschil met de keuze van de liedjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het boekje "Liedjes met een hoepeltje erom" heeft een bijbehorende CD. Met beiden samen moet het niet moeilijk zij om een leuk liedje uit te kiezen. Te verkrijgen in een gewone boekhandel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb zelf een kinderliedje geschreven dat is uitgekomen op de cd Dichterbij, uitgegeven door HighWay Music. Het liedje heet 'De Dichter-bij' en gaat over een bij die gedichten maakt.

In de toegevoegde link heeft een van de solo zangeresjes van het lied een filmpje gemaakt.
Het is wat opschepperig om te zeggen dat het een grappig en ook een beetje ontroerend liedje is. Maar dat zijn dan ook woorden die ik anderen over het liedje heb horen zeggen.

Het liedje is alleen nog niet zo bekend, maar misschien kunnen jullie daar wat aan doen...;)