Hoeveel kost het gemiddeld om een professionele muziekvideo te maken. Dus voor een al bekende band?

Toegevoegd na 10 uur:
Het is er voor een stuk tekst. Een betoog waarbij het handig kan zijn als ik dit feit zou kunnen geven

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
2.9K

Het beste antwoord

Kosten van een gemiddelde simpele video clip is 10.000 dollar per minuut van de video clip (dit kan natuurlijk veel hoger)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een eventuele bron waarnaar ik kan verwijzen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee ik heb geen bron helaas, het is wat ik zelf wel eens opgevangen in de wandel gangen, reclames etc kosten om te maken ongeveer ook zoveel. Neem eens contact op met een bureau die deze films maakt. kijk eens op deze site http://videoclips.blog.nl/ succes

Andere antwoorden (3)

dat is heel erg duur.
meestal loopt dat tot in de tonnen (100.000 a 200.000)
clips van nederlandse bodem zijn bijna nooit zo duur, vanwege een kleiner budget en minder wereldbekende sterren(die dus meer geld hebben) maar daardoor niet minder goed.

de duurste clip tot nu toe is van michael jackson met het nummer Scream. de clip was 7000.000 dollar.

maar een professionele muziekvideo is niet betalen voor een leuk en net beginnend bandje (tenzij je goede contacten hebt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is ook meer voor een stuk tekst. Een betoog waarbij het handig kan zijn als ik dit feit zou kunnen geven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah, okee :) het is iig heel duur ;)
dat is heel erg duur...
en het ligt er ook nog aan wat je in de clip zou willen als je witte tijger welpjes wil met roze streepjes en opgenomen op de maan kan niemand het betalen maar als het een zwerver voor moet stellen is het goedkoper
dan kost het nog wel verschrikkelijk veel geld voor de aparatuur en die onzin maar ja
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij All-Round Artiestenburo heb je een prof clip voor rond de 500 euro. https://www.muziek-buro.nl