Hoe vervang ik de snaar van de Hudson HD-1??

Het lukt mij maar niet om de snaar te wisselen die vanmorgen is geknapt wie kan mij hierbij helpen?
Het is een Akoestische HD-1 van Hudson heel erg tevreden tot de snaar knapte xD.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Als het goed is, kun je het knopje op de brug, waar je gebroken snaar in verdwijnt, eruit trekken. Dan haal je daar het ene eind van de snaar eruit en natuurlijk bij het stemgedeelte de andere helft. Als je je nieuwe snaar erop zet, zorg je er eerst voor dat het op de brug weer goed vast zit. Het knopje druk je er stevig in met de snaar-uiteinde waar een knopje aan zit, in het gat van de brug.
De andere kant van de snaar steek je in het gaatje van de stemknop. Trek hem er niet helemaal door, maar ongeveer tot de helft. Begin dan aan de stemknop te draaien tegen de klokrichting in. Tijdens het draaien moet je ervoor zorgen dat de windsels van de snaar elkaar niet overlappen. En terwijl je draait, kun je de snaar met je andere hand strak houden, zodat ie netjes om de naaf van de stemknop komt. Wanneer je merkt dat ie aardig strak wordt, moet je hem stemmen.

Druk je vinger op de 5e fret van de snaar boven de nieuwe snaar. Als je nieuwe snaar een B-snaar is, ( de een na onderste), druk je op de 4e fret.
De toon van de snaar moet overeenkomen met de ingedrukte snaar.
Succes.