welk lied doet jou echt iets

waar denk je aan als je het lied hoort dat jou wat doet.
deze is van een recente begravenis, dus luister het als je aan die persoon wil denken. (ik dan) met welk nummer heb jij echt een intense herinnering

http://www.youtube.com/watch?v=zBcrTdH-O5g&feature=related

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
1.6K
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
wie keurt wat af?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oh ik zie het wie het was geen idee

Het beste antwoord

Hoi Bailey,

http://www.youtube.com/watch?v=l8tOTSdaobI&feature=channel_page luister goed naar de tekst. Doet me denken aan mensen die ik verloren ben maar ook aan een diepzinnig gesprek waar dit nr ook op de achtergrond werd gedraaid.

http://www.youtube.com/watch?v=kih_liRGRlU&feature=channel_page

ook vanwege de tekst...en ook ivm het denken aan een dierbare..

http://www.youtube.com/watch?v=IlzcVjzlfeI
Ook een hele goede tekst en op dit nr ben ik oa getrouwd. Op dit nr begon de dienst dus een hele intense herinnering en de tekst slaat ook ech top ons.

Naja ik heb nog wel honderden nr's ik ben namelijk echt muziekfreak en dan vooral in combinatie met een goede tekst...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
waarom
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
zelfde nummer, begrafenis van me moeder.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie, luister bijv.:
youtube.com/watch?v=q_WEvqxxQiU
Ik ben echt een muziekmens en eigenlijk zijn er te veel nummers om op te noemen.
Deze schieten me nu echter als eerst te binnen.
Herinnering aan geweldige vakanties lang geleden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dit nummer is eigenlijk voor alles soorten negatieve dingen maar welke woorden ze erbij gebruiken raakt mij!!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Wonderfull World van Louis Armstrong.

Een ontiegelijk echt, simpel en waar liedje.

Al van jongs af aan ben ik onder de indruk van dit liedje...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gabriella´s Sang (van film: Sa som i himmelen)
Danse Macabre (camille saint saens)
Coldplay, in general
Ik denk niet aan iets specefieks, het ontroerd mij gewoon. Het geeft me kracht, en zit vol emoties.

Alles verder wat ik al een mooi nummer vond, en dat dan door iemand met veel gevoel, passie en kracht wordt gezongen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
"If we hold on together" van Diana Ross...
Oordeel zelf...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja idd
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
jeugdsentiment platvoet en zijn vriendjes
Waiting on a friend. Rolling Stones
Bizar mooi.....
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Klassieke muziek is niet echt iets voor mij....dacht ik....Totdat ik deze in de film S7ven ( met Brad Pitt en Morgan Freeman...Top film) in de bibliotheek scene hoorde. Krijg gewoon kippevel als ik hem hoor. Kan het niet verklaren maar vind het echt mooi.

Bach -> Air
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Air van Bach is echt een prachtig stuk! Volgens mij was het 'Step' die me dit ergens eind jaren '90 terug in herinnering bracht. Was trouwens brilliant gedaan om klassiek in house te verwerken...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ja is erg mooi, ze gebruiken het nu wel eens in een reclame
Het nummer dat mij heel erg veel doet is het nummer tears in heaven van Eric Clapton. Dit vooral om het verhaal die er achter zit. Hij schreef dit nummer namelijk nadat zijn zoontje van 4 jaar door een ongeluk uit het raam van een flatgebouw is gevallen en daardoor is komen te overlijden. Logischerwijs zit er dus in het nummer veel emotie in dat nummer:
http://www.youtube.com/watch?v=b6t4Zs5Yq_k&feature=related
Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening. Objectief gezien wordt het nummer Gloomy Sunday gezien als het nummer dat de meeste nummers oproept. Dit is een vertaling van een Hongaarse componist, die dit nummer schreef na de dood van zijn vrouw. In dit nummer overweegt zing hij over zijn zelfmoord overwegingen. Dit nummer zou zo emotioneel aangrijpend zijn dat de BBC radio het enkele jaren niet heeft uitgezonden. Dit heeft vooral te maken met de mythe dat luisteraars van dit nummer een hoog aantal zelfmoord pogingen hebben gedaan. Dit bleek later onwaar te zijn. (anders had ik het hier ook niet over verteld) Persoonlijk vind ik echter tears in heaven een stuk triester maar ik vond het wel een leuk stukje triviale kennis ;-)

Toegevoegd op 12-05-2009 00:37:42
hmmm ik lette niet echt op nummers oproept moet emoties oproept zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik wist niet dat dat de rede was waarom hij het nummer schreef, wat triest zeg
Wou je ze allemaal weten? Of zal ik me beperken tot de top 3?

1) My Way - Frank Sinatra
2) This is my life - Shirley Bassey
3) Ik doe wat ik wil - Rob Zorn

Om de heel simpele reden dat ik me volledig kan identificeren met deze nummers. En de omstandigheden er even helemaal niet toe doen, waarom, of waarvoor ik me er mee kan identificeren...

En als ik ze allemaal zou vermelden dan kom ik gauw ergens tussen de 50 en 100 uit...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Anoniem van Eva de Roovere. Eigenlijk zomaar, want er is helemaal geen reden voor. Zomer in Brussel vind ik ook zo'n mooi nummer, dan word ik helemaal blij van binnen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Luciano Pavarotti - Nessun dorma

Kippevel.... en de herinneringen die weer naar boven komen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Brothers in Arms. Ik heb zelf nooit in een oorlog deelgenomen of ook maar iets anders waargenomen waar in het nummer over wordt gezongen, maar op een of andere manier krijg ik altijd kippenvel als ik het hoor. Misschien komt het door het beeld dat het schept (misschien ben ik wel in een vorig leven in Vietnam geweest ;) )