Welke Cover heeft veel beter gescoord dan het origineel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
4.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie! ik ben erg benieuwd:-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ook. +

Het beste antwoord

Killing me Softly - The Fugees
13 jaar geleden

Andere antwoorden (23)

Behind blue eyes. Cover van Limp Bizkit op een nummer van The Who. Origineel is veel beter overigens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sinead O'Conner met nothing compares 2 U, geschreven en al een keer uitgegeven door Prince
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een nederlandstalige voor je! Geef mij nu je angst van andre hazes gecoverd door guus meewis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
KON IK JE MAAR MEER PLUSSEN ABSOLUTE TOP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
welke mafkees geef hier nu een min voor
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ vind ik ook dreamqueen
Annswers
13 jaar geleden
Die van Andre zelf scoorde ook goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja das waar.
In the army now, de cover van Status Quo deed het beter dab het origineel van Bolland & Bolland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ABSOLUTE TOP
Het smurfenlied van vader Abraham.
Wereldwijd in vele talen gecoverd!

Ook grappig: Sunday Bloody Sunday van U2 werd na het uitbrengen maar matigjes ontvangen.
Een aantal jaren later hebben ze het opnieuw uitgebracht.
Van origine was het dus niet echt een succes, maar na het opnieuw uitbrengen, jaren later, werd het een wereldhit!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
thanks en plus en nu slapen jij nachtbraker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal mijn leven beteren. Volgende week misschien...:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Plus x
guns&roses met live and let die ,die origineel van paul mccartney is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Barcelonaman;

'Fire' heeft in de uitvoering van The Pointer Sisters meer succes gekend dan het origineel van de schrijver/componist Bruce Springsteen zelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Back Street Blues van The Meddlers (1970)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor jou!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dank je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan
alle nummer van UB40 ? :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij weet duidelijk niet waar je het over hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1
Placebo - Running up that hill.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het origineel was een enorme klapper.
Halleluja - Leonard Cohen
Cover door Jeff Buckly en door heel veel popstar(?) finalisten op de wereld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Use somebody- kings of leon
Hij is ook gecoverd door pixie lott, en natuurlijk Laura Jansen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
Van wie is het origineel eigenlijk?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is van kings of leon
pixie lott en laura jansen hebben het gecovert, en nog veel meer artiesten.
Annswers
13 jaar geleden
Maar dan heeft het origineel toch het best gescoord?
Dancing In The Street-David Bowie&Mick Jagger
Rivers Of Babylon-Boney M
A Groovy Kind Of Love-Phil Collins
Sandy-The Hollies
Blinded By The Light-Manfred Mann
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Make you feel my love is vaak gecoverd, maar Adele heeft er een heel bijzonder liedje van gemaakt. Ik weet echter niet helemaal zeker of ze echt beter heeft gescoord dan het origineel, maar waarschijnlijk wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voodoo people (Pendulum mix)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hemel, dat dit nummer pas als 18e genoemd wordt!
She's not there, van Santana.
Dit nummer is niet van Santana , waar veel mensen het van kennen, maar het is een cover van The Zombies....

Toegevoegd na 1 minuut:
..het was trouwens wel het enige hitje van The Zombies, maar natuurlijk niet zo'n monsterhit als van Santana..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
'The power of love' van Jennifer Rush.
Tranentrekkend prachtige song, maar ook gecoverd door Celine Dion en toen een nog veel grotere hit geworden, tot mijn grote verbazing en afschuw.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I will alway love you van Dolly Parton door Whitney Houston
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Just like a woman", de versie van Rod Steward is zoveel beter dan de vlak gezongen versie van Bob Dylan.
13 jaar geleden
Dancing in the street van David Bowie en Mick Jagger, het origneel van Martha Reeves and the Vandelles
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
veel nummers die Elvis heeft uitgebracht waren origineel van zwarte artiesten die er nooit mee hadden gescoord , en Elvis heeft er wereldhits mee gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Steve Vai heeft Celluloid Heroes van The Kinks gecoverd.
Ik vind zijn versie veel mooier, luister en oordeel zelf:
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hallo Barcelonaman.

Mijn antwoord is Knockin on heavens door van Bob Dylan.
Vreemd dat deze nog niet genoemd is, want hier is zeer veel mee gescoord als cover.

De grootste successen met dit nummer zijn van Eric Clapton en Guns N' roses(nr 95 in de top 1000 allertijden)
Ook een zangeres (volgens mij Randy Crawford) heeft een hit gehad met dit nummer in de jaren '90.

Groeten Leonard