wie kent er i.doser.com?

Vandaag las ik een artikel over de nieuwe rage onder de jeugd zo schreef men.Je kan muziekjes downloaden voor op je mp3 speler of ipod.Muziekjes met het effect van marihuana, cocaine,marihuana of noem maar op.Sommige scholen verbieden nu al mp3 spelers of ipods mee te nemen naar school omdat er al kinderen zijn betrapt in hallucinerende toestand.Toch niet meer normaal?Kijk maar eens naar de volgende link http://i-doser.com/storev3/index.php?main_page=more_news_id=30

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.1K

Het beste antwoord

Het zou theoretisch zo moeten werken.
Binaural beats heet het verschijnsel. In het ene oor word een bepaalde frequentie witte ruis gepompt, en in het ander een NET iets hogere, of andere frequentie. Hierdoor golft er een bepaald geluid in je hoofd, die dan zouden overeenstemmen met alpha,beta of delta golven in je hoofd.

Ik heb er meerdere malen mee geexperimenteerd, en uren naar het witte ruis zitten luisteren...maar niets.
Ik wilde heeeel graag dat het werkte maar echt helemaal nada.

Mijn conclusie is dat het puur een placebo effect is. Geef een 14 jarige jongen een asprientje, zeg dat het lsd is en hij gaat roze olifantjes zien.

Fun fact: Vuur flikkert op een bepaalde frequentie waardoor je delta golven worden versterkt. Daarom is het zo heerlijk ontspannend om naar een openhaard te staren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

door een specifieke frequentie in een nummer kan de luisteraar zich vreemd gaan voelen, alleen de echte effecten blijven uit, omdat bij bijvoorbeeld cocaïne een stof in je hersenen wordt aangemaakt genaamd dopamine, wat de gebruiker een goed gevoel geeft. I-doser daarintegen veroorzaakt niet zulke triggers, omdat het alleen maar frequenties zijn, geen chemische bindingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij hebben ook alle muziekstukken van i-doser thuis. Moet zeggen dat het voor de één werkt (minimaal) en de ander helemaal niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik kende i-doser.com nog niet maar ben wel nieuwsgierig geworden. Dat scholen mp3 spelers verbieden vanwege i-doser.com, vind ik echt belachelijk. Er is niet eens vastgesteld of die muziek wel de genoemde effecten geeft.
Dit noem ik dus reageren op de waan van de dag. Kinderen in hallucinerende toestand door muziek? Lijkt me echt onwaarschijnlijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
is dit niet het (goedkope) alternatief voor die `mood` brillen die ze op sommige feesten hebben ?
ben toch ook wel nieuwsgierig geworden en even op piratebay gekeken ..... jullie horen het later ..... of check het zelf