Die firma heeft naar eigen zeggen ruim 100 miljoen verschillende nummers geanalyseerd en vergelijkt het stukje muziek dat jij opneemt met die database. Genoemde analyse gebeurt op basis van een uitgebreid algoritme, zie hiervoor de link.

Toegevoegd op 06-05-2009 14:24:06
Oh ja, de analyse gebeurt dus op basis van een spectogram, zie de wikipedia-link. Er wordt per spectogram-gebied een hash (index-getal) gegenereerd naar aanleiding van een aantal kenmerkende dingen zoals frequentie en intensiteit. Hierbij wordt ruis in grote mate voorkomen.

Deze hashes zijn dus in een database opgeslagen met de bijbehorende artiest en titel. Het programma op je telefoon maakt tijdens het opnemen ook een aantal dergelijke hashes, deze worden naar de server gestuurd en vergeleken. Wanneer alle hashes overeenkomen krijg je met een grote zekerheid de naam en uitvoerende van het jouw nummer teruggestuurd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De applicatie herkent de tonen die je neuriet en vergelijkt dat met een nummer/song, als de applicatie een overkomst herkend dan zal hij je het nummer aangeven.

Toegevoegd op 06-05-2009 13:42:59
Overigens is deze applicatie tijdelijk kosteloos te gebruiken en na een bepaalde tijd niet meer.