wat is het verschil tussen een les paul standard en een les paul custom?

op de kop na lijkt het instrument hetzelfde. maar bijv ace van skunk anansie verkiest altijd een custom. jimmy page een standard.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
1.5K

Het beste antwoord

Ik denk dat er weinig verschil zit in deze super solid body gitaar van gibson. Het zal gaan om persoonlijke voorkeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Oppervlakkig gezien lijken de gitaren sterk op elkaar; voor de body worden b.v. dezelfde houtsoorten gebruikt, maar voor de costums wel de beste stukken uit de voorraad. Ook het hout van de toets is niet hetzelfde.
Gebruikers vinden het geluid van de custom warmer, voller.