Kun je leren de mondharmonica te spelen?

Je weet wel de mondharmonica. Neil Young kan het als de beste. Maar hoe leer je het?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
2.9K
AWM
15 jaar geleden
Nee, dat kan niet.
Dat is nog niemand gelukt.

Het beste antwoord

Ik heb het mezelf geleerd. Ik heb een mondharmonica aangeschaft en een zelfstudieboekje bij de muziekwinkel.

Een beetje doorzettingsvermogen heb je wel nodig en ook wel een beetje longinhoud, de verschillende noten worden gespeeld door ofwel in te ademen ofwel uit te ademen. Als je een vervelend muziekstuk hebt dan moet je soms net iets meer in of uitademen dan op dat moment prettig :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Knap hoor, want hoe vind je de juiste toon?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het boek staat waar je de C kunt vinden. Een beetje kunnen noten lezen is dus ook niet overbodig.

Andere antwoorden (5)

-neem een mondharmonica
-zet 'm aan je mond
-speel iets
-volhouden tot je tevreden bent

Toegevoegd op 29-04-2009 20:16:23
misschien in je omgeving eerst oordopjes uitdelen

Toegevoegd op 29-04-2009 20:17:32
en misschien helpt dit
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is handig als je er "feeling" voor hebt, maar het valt zeer zeker aan te leren.

Probeer via onderstaande twee sites voor jou de beste link te vinden.

Succes!

Toegevoegd op 29-04-2009 23:25:15
Jammer dat de discussie tussen Antwoordman en overige gebruikers van GV (waaronder mijzelf) is weggehaald.
Daar hadden (nieuwe) gebruikers een voorbeeld aan kunnen nemen over hoe "het omgaan met elkaar" ook kan.
(Zijn antwoord is verplaatst naar de reacties.)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik krijg er met wat oefening wel liedjes uit, maar heb wel jarenlange ervaring op blokfluit en saxofoon (bij de Harmonie). Je kunt best mondharmonica leren op de muziekschool denk ik, vraag er eens naar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
meestal is het auto-didactisch, moeilijk woord voor zelf leren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Muzikaliteit zit in de genen.
Er zijn mensen die kunnen overal muziek uithalen en dat klinkt nog mooi ook. Zelf uit b.v. een zaag.
Als ik achter een orgel gaat zitten komt er ieder geval niets muzikaals uit. Laat staan met een mondharmonika.