Digitale opnames op vinyl ; heeft dat eigenlijk nog zin ?

Dat men vinyl perst om echte (golf) muziek weer te geven ,daar kan ik best inkomen.
Maar als die opnamen zelf digitaal zijn heb ik vragen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is vinyl?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ah ja ..bij de nieuwe generatie is dat niet meer bekend Wij noemen vinyl oa plaatjes voor de draaitafel.
Tot 1983 was er niets anders
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die dingen voor op een platen speler?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
juist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heet dat geen lp?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan ja ....maar het kan ook een single zijn of een EP
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap er niks van :D
De stiefvader van mijn stiefvader heeft een platenspeler dat is echt cool, hahaha
Ik mocht zo een grote zwarte cd hebbeh die het niet meer doet en die hangt nu in mijn kamer :)
En ik kan het ook als frisbee gebruiken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel.....bedenk dat vinyl terug aan een opmars bezig is.
Op dure platenspelers heb je zelfs geen naald meer nodig.
Maar ok van sommige platen maak ik met plezier een frisbee
Maar ik zou toch eerst eens kijken wat je weggooit
Ik heb platen waar ze 250€ voor bieden op ebay
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
http://cgi.benl.ebay.be/THE-BEATLES-A-HARD-DAYS-NIGHT-PARLOPHONE-PCS-3058-/200495471610?cmd=ViewItem&pt=BENL_Muziek_Vinyl_1&hash=item2eae761bfa

Het beste antwoord

Digitale studio opnames zijn nog van veel betere kwaliteit, dan die op een CD staan.
Analoge opnames worden in stukjes verdeelt en zodoende digitaal gemaakt. Voor een gewone CD, zijn dat 48.000 stukjes per seconde. Voor studio kwaliteit zal dat vele malen hoger zijn. Ook in het volume en dynamiek worden veel kleinere stapjes gebruikt.
Dus als je die daarna weer op vinyl perst, heb je toch de oude dynamiek van vinyl.
Zo bedoelde je toch?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Sentiment speelt hierbij een grote rol. En vinyl geeft een andere klank dan CD. En natuurlijk kan je als DJ andere dingen doen met een vinyl plaat dan met een CD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja kijk, want bovendien is so natuurlijk, dat de hoes van de plaat die is veel grotererder dan de hoes van de cd en dan kan je beter zien wat staat er op dan eigenlijk met zonder dat je de extra bril moet kopen. En ook! Want dat is leuk, nou ja, dat vind ik dan, mevrouw Harm, dat is mijn vriendin, die heet Neel, die dus die vindt het wat onzinnig ofzo maar dat is haar probleem, dat als de plaat dat je die draait, dan zie je ook draaien, en met de cd niet. Dus voor de sentimentele en de emotie is de viniele plaat leuker dan de cd, maak niet uit of die digetaal is gemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's wel waar ,heb ik ook
Maar de vraag gaat meer over de auditieve kwaliteit en gevoelswaarde