Waarom heeft iedereen een radio in de auto?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Muziek
1.6K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Even over de bron van mij, hoezo maak ik daar volgens je misbruik van?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Reset, waar zeg ik dat er iemand misbruik van maakt van de radio?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik moet nog wel ergens een radio hebben (zo'n wereldontvanger op batterijen), maar ik heb geen auto, telt dat ook BvB?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, het gaat echt specifiek over een autoradio. Rijden met muziek zeg maar.

Antwoorden (12)

Om muziek te luisteren om zo niet in slaap te vallen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom val je in slaap als je geen muziek hoor, ik dat niet kwestie van wennen?
Niet iedereen heeft een radio in de auto. Mijn vader niet, die geeft er niets om.

Zelf heb ik hem voornamelijk om de verkeersberichten te beluisteren. (Helaas worden die telkens onderbroken door lange lappen muziek :P, waar je dan noodgedwongen ook maar naar gaat luisteren (en meebleren) ).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat dat tegenwoordig normaal is als dat in een auto zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom is het normaal?
Niet iedereen heeft een radio in de auto, wel de meesten. Toch even nuanceren.

De meesten hebben een radio in de auto om er muziek of nieuws mee te kunnen beluisteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk heb ik eentje in de auto om naar de radio te luisteren... gek hè?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De radio aan hebben is lekker als "achtergrond" als je iets aan het doen bent. Luisteren gaat redelijk passief. Daarnaast vinden veel mensen stilte niet fijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die dingen zitten er standaard vanaf de fabriek ingebouwd. Ik zou meer kosten hebben als ik bij de aankoop tegen de dealer zou zeggen: verwijder hem maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor de stilte en/of het motorgeluid te onderdrukken met wat vermakelijke gesprekken en liedjes. Omdat tv kijken niet voor de hand liggend is, en naar mijn idee levensgevaarlijk, want de ogen moeten gefocust zijn op het verkeer waarin de bestuurder zich bevindt.
Het luisteren alleen heeft vrijwel geen negatieve invloed op het rijgedrag, je ogen worden er niet door afgeleid. Ook maakt het luisteren naar muziek de rit ook een stuk aangenamer.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Om met de tijd mee te gaan, iedereen heeft er 1 dus moet ik ook maar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er geen... dus je vraag klopt niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er vooral 1 tegen verveling, maar gebruik meer de cd, en niet voor muziek, maar ik heb een enorme collectie hoorcolleges op cd. Erg leuk enje steek er nog wat van op ook.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat iedereen van muziek houdt