Waar komt het "heavy metal" teken (gebalde vuist met pink en wijsvinger omhoog) vandaan en waarom assioseert men dit teken met "duivels"?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
32.5K

Het beste antwoord

het komt heel ergens anders vandaan.

Bij de oude Grieken gebruikte men de corna, hoe het officieel heet, om kwaad af te wenden of aan iemand te geven.

Nu wordt het in sommige Mediterrane landen, zoals Italië en Spanje gebruikt om aan te geven dat je bedrogen wordt. Daarom zie je vaak wereldleiders op foto's met een Corna.

In Italië is het gebaar strafbaar. (lullig voor de mensen die naar metal concerten gaan)

In 1971 is het overgenomen door de zanger van Kiss, dat toen een heel choquerende band was, vanwege de muziek.

Sindsdien wordt het gebruikt bij metal. Het is gewoon een groet.

mensen associëren dit met de Duivel, omdat de vingers de hoorns kunnen voorstellen en het met het kwaad te maken heeft. Het werd aangedikt, omdat veel bands die de corna gebruiken als satanisch beschouwd werden/ worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Wat ik er vanaf weet is dat het staat voor de hoorns van de Duivel. Deze beeld je uit door middel van je pink en wijsvinger.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In heavy metal-kringen bestaan er populaire tekens van duivelshoorns of bokkegroet, de pink en wijsvinger gestrekt, de andere vingers ertussen gevouwen. Het geldt als een teken van de duivel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omhoog zijn het de duivel oren, omlaag heb je de M van metal. Mensen doen het op foto's gewoon verkeerd. Net zoals het 'peace' teken. Als je met de rug van je hand de wijsvingers naar iemand peace doet betekent dat in amerika gelijk aan middelvinger..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat bedoel ik ook eigenlijk denk ik xD Wist niet zeker meer welk land het was haha
De "vuist" is de duivelskop en de 2 vingers zijn de hoorens
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel politieke leiders gebruiken dit gebaar ook, klik de link maar, geen fotosoepjes maar gewoon persfoto's.
In Texas gebruiken ze hem al sedert de Longhorn daar rondloopt en is het gebaar wat 'hook 'em horns' betekend, voor het eerst gebruikt in Texas in 1955 door Harley Clark ( lid van de Texas Cowboys ). Het is het gebaar van de universiteit van Austin.

Enfin een heel verhaal, welk in het midden laat wat nu eigenlijk de precieze definitie van het gebaar is, sommige met referentie naar Openbaringen 13:11 ,

En ik zag een ander beest opkomen uit de aarde en het had TWEE HOORNS ALS DIE VAN HET LAM, en het sprak als de draak.

http://goedbericht.nl/blog2/?p=343
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens de zeer dogmatisch christelijke kennis met wie ik hierover sprak is dat een soort telefoon naar de duivel, met twee antennes. Waarom twee antennes naar de hemel niet in verbinding staan met iets positievers kon zij mij echter niet uitleggen. Ik denk dat het vooral het symbool is van een kop met hoorns.

Toegevoegd na 2 minuten:
Achja! En het betekend Ik hou van jou in gebarentaal!