Wie zou een goede opvolger zijn van G.B.J. Hilterman?

Wie herinnert zich niet "De toestand in de wereld" van G.B.J. Hilterman? Zou er iemand zijn die dit ook zo zou kunnen? Of is die er naar jullie mening al?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Muziek
1.2K

Het beste antwoord

Niemand, hoop ik.
Vroeger was de radio een 'meneer', daar werd je verteld hoe je moest denken door 'politiek correcte mensen'.
GBJ deed dat met een zware overtuigende stem waarbij hij de indruk wekte dat zelfs Kennedy, Nixon en Carter hem regelmatig even belden voor een persoonlijk advies in de strijd tegen het communisme.
Hoeven we dat alsjeblieft niet meer terug?
Plaatje bij antwoord
AWM
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

G.J.B. Hilterman II
ja hoor... X i n i X
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat er verschillende factoren zijn waarom er geen goede opvolger zou kunnen zijn. Allereerst zou een opvolger gezien worden als een naaper, verder zou het bereik niet zo groot kunnen zijn mbv slecht één medium.

Ik denk wel dat er iemand de toestand in de wereld zou kunnen bespreken, maar mede door het nieuws wordt dit al zoveel gedaan door zoveel verschillende mensen dat ik mij niet voor kan stellen dat één persoonlijkheid hetzelfde kan doen als Dhr. Hilterman.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Tegenwoordig heeft men m.i.geen behoefte meer aan één spreker die de wereld bespreekt op een niet geheel objectieve manier. Die tijd is geweest denk ik.
Een rogramma als Buitenghof en actualiteitenrubrieken met o.a. medewerkers van Clingendael Instituut geven meer info/meningen uit verschillende hoeken en gezichtspunten. Het is van belang geluiden van diverse kanten te horen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Maarten van Rossem
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Erg achterhaald. Mensen zijn tegenwoordig veel beter op de hoogte van alles. In deze tijd dat je continu geinformeerd wordt over wat er in de wereld gebeurt via internet, tv, radio en krant is de behoefte aan zo'n persoon verdwenen.