Ik ken geen Spaans. waar gaat het liedje La Paloma van Julio Iglesias over?

een jaar geleden
in: Muziek
2K
TurfGraver
een jaar geleden
Het nummer gaat over een man die zich zijn verleden herinnert, toen zijn vriendin hem verliet. Hij voelt zich eenzaam en elke ochtend zingt een witte duif voor hem, die hem herinnert aan oude herinneringen en verdriet. Hij vraagt zich af waar zijn vriendin is en wenst dat ze terugkomt, omdat hij elke dag meer van haar houdt en elke ochtend op haar wacht.
Pieterke
een jaar geleden
Als je op Google intikt: Julio Iglesias La Paloma tekst dan kun je zowel de Spaanse tekst als de Nederlandse vertaling zien. Je moet e.e.a. zelf intypen want als ik een link maak werkt die niet.
tkockelkoren
een jaar geleden
Dank voor jullie antwoorden. Ik heb al eens de Nederlandse vertaling gelezen maar dat was zo knullig gedaan, niet te volgen

Antwoorden (1)

"La Paloma" gaat over een verloren liefde en de melancholie die daarmee gepaard gaat. Het beschrijft het verlangen naar een geliefde die weg is, vergelijkbaar met een duif die vrij door de lucht vliegt. Het nummer weerspiegelt gevoelens van eenzaamheid, verlies en het verlangen naar hereniging met een geliefde.
12 maanden geleden