Wie is de artiest met het lange haar?

Ik herinner me heel vaag een nummer die ik eerder wel eens luisterde. Ik kan me nu alleen nog de videoclip herinneren, maar geen melodie of zang. Dit is dus een hele lastige vraag.
Het is een groep van 4 personen en er komt een hele korte gitaar solo in voor. Wat ik nog weet is dat hij soort van verkeerd om op een stoel zat en toen opstond en naar de camera liep. Ik weet nog dat ik ooit een interview zag waarin de gitarist zei dat de solo eigenlijk wat langzamer hoorde te zijn maar dat dit beter klonk. Het komt denk ik uit de jaren 90. Meer kan ik me jammer genoeg niet hetinneren. Iemand enig idee welk nummer of artiest het zou kunnen zijn?

2 jaar geleden
in: Muziek
2.6K
Antoni
2 jaar geleden
Is de zanger van de groep of de gitarist degene met het lange haar? En welke kleur had het lange haar?
Amadea
2 jaar geleden
Zei hij in het interview dat in het Engels of in het Nederlands?
Eduwardus1290
2 jaar geleden
Volgens mij hebben ze allemaal lang haar. Het was in het Engels.
Eduwardus1290
2 jaar geleden
Volgens mij had de hoofd zanger rood achting haar.

Antwoorden (1)

Je bedoelt het nummer To Be with You van de band Mr. Big. To Be with You is opgenomen in 1990 en uitgebracht in 1991, in Nederland in 1992.

Zanger van de band Mr. Big is Eric Martin. Hij schreef het nummer in zijn tienerjaren voor een ex-vriendin. In de videoclip is hij te zien, achterstevoren zittend op een stoel en vervolgens lopend naar de camera.

Zie https://www.youtube.com/watch?v=L6-uJLteKek.
.
De gitaarsolo in het nummer duurt maar 20 seconden en is van 1m 54s tot 2m 14s.
Toegevoegd op 07 april 2022 13:07: tekst
Plaatje bij antwoord
Antoni
2 jaar geleden
Eduwardus1290
2 jaar geleden
Dat is hem!!! Dank je wel
Antoni
2 jaar geleden
Graag gedaan! Ik vond het heel leuk het antwoord te zoeken. Ik vermoedde dat het een rockballad was en zo vond ik hem langzamerhand.