Welk liedje was ABBAS laatste nummer?

Welk liedje was ABBAS laatste nummer? En in welk jaar?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Muziek
1.6K

Het beste antwoord

Ligt eraan hoe we de vraag opvatten.

De laatst opgenomen, maar niet uitgebrachte nummers uit 2017 zijn:
"Don't Shut Me Down"
"I Still Have Faith In You"

Het laatst uitgebrachte(1993), maar eerder opgenomen(1982) nummer.
"I Am the City"
Toegevoegd op 08 augustus 2021 13:38: bron
2 jaar geleden
LeonardN
2 jaar geleden
Overigens komen er als het goed is dit jaar 5 nummers uit (waarvan mogelijk dus de 2 uit 2017)
https://www.flair.be/nl/celebs/abba-nieuwe-nummers/

Andere antwoorden (2)

Dat was "The day before you came", opgenomen op 20 augustus 1982 en uitgebracht op 18 oktober 1982.
Amadea
2 jaar geleden
‘Under Attack’. Uitgebracht op 3 december 1982. Het was geen commercieel succes bij de release. ABBA’s populariteit nam af en de twee voorgaande singles ('Head over Heels' en 'The Day Before You Came') hadden nergens de nummer 1 bereikt.
SimonV
2 jaar geleden
Amadea
2 jaar geleden
Dat nummer werd echter opgenomen tussen 2 en 4 augustus 1982. Dus was het niet het laatste liedje.
SimonV
2 jaar geleden
Een taalkwestie: volgens mij bedoelt VS het laatst uitgebrachte liedje. Voor het publiek kwam ‘Under Attack’ na ‘The Day Before You Came’.
Amadea
2 jaar geleden
Hoe zit het dan met postuum uitgebrachte nummers? Wat is bijvoorbeeld in jouw optie dan het laatste liedje van Michael Jackson?
SimonV
2 jaar geleden
In dat geval zou ik twee antwoorden geven, met als tweede het postuum uitgebrachte nummer.