Heeft Bing Crosby ooit opgetreden met David Bowie of is dit een fake video?

https://www.youtube.com/watch?v=n9kfdEyV3RQ

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Muziek
3.5K

Antwoorden (1)

Dit nummer werd in 1977 opgenomen voor het programma Bing Crosby's Merrie Olde Christmas.
Little Drummer Boy was al een oud nummer (geschreven in 1941) en David Bowie wilde dit nummer eigenlijk helemaal niet zingen omdat hij het haatte. Er werd besloten om een 'tegenmelodie' te maken die Bowie zou kunnen zingen terwijl Bing Crosby de originele song zou zingen.

De combinatie van deze twee zangers was opmerkelijk te noemen, aangezien ze twee totaal verschillende genres vertegenwoordigden. Bowie heeft later wel eens gezegd dat hij dir duet alleen maar gedaan had 'because I just knew my mother liked him'.

De opnames voor dit duet vonden plaats op 11 september 1977. Bing Crosby overleed bijna 5 weken later (14-10). Dit nummer werd uiteindelijk één van Bowie's meest verkochte singles.

Er is dus niks van fake aan deze video/optreden, zou ook erg knap zijn dat rond 1977 zo te vervalsen als tegenwoordig met deepfakes.
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Alles is te vervalsen Griffin en dat gebeurt dus ook met hoegenaamde gebeurtenissen uit het verleden.
Amadea
3 jaar geleden
Toch is het in werkelijkheid geschied en is dit bekend als een van de meest succesvolle duetten in de kerstmuziekgeschiedenis. Dus geen reden om een negatieve duim bij dit antwoord te plaatsen!
Griffin
3 jaar geleden
Sofietje, ben ik helemaal met je eens dat een hoop dingen overtuigend zijn te manipuleren, er zijn in de Sovjet Unie heel veel oude foto's vervalst, maar als je heel goed naar de video bekijkt en je ziet hoe bijvoorbeeld David de muziek overhandigt aan Bing ik je stellig kan zeggen dat deze video echt is. Je moet weten dat mijn expertise in video manipulatie ligt en ik op dagelijkse basis werk om de "echte" wereld te verenigen met de virtuele wereld en daardoor vrij bekend ben met dit soort technieken, maar wat veel belangrijker is dat heel veel mensen terug refereren aan dit optreden, op internet kun je (als je een beetje bekend met google bent en een Angelsaksische aanleg hebt) gesprekken van oude producers lezen die anekdotisch vertellen over dit episch optreden, dat maakt het voor mij samen met het video wat ik gezien heb het overtuigend bewijs dat dit echt is.
SimonV
3 jaar geleden
+ 'k Begrijp de min niet.
Z512099
3 jaar geleden
Voor mij is het ook echt, een plus vanwege de denigrerende min.