Wat is het bekendste nummer aller tijden? (Tot nu toe.)

Een liedje dat vrijwel iedereen kent, maar echt uitgebracht door een bekende/minder bekende artiest. Dus geen Happy Birthday of Vader Jacob en vergelijkbare nummers.
Het mogen wel composities zijn...

Toegevoegd na 31 minuten:
Iedereen = Iedereen jong tot oud :)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
8.9K

Antwoorden (38)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ken ik niet, zal wel voor mijn tijd zijn :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ken deze ook niet...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit nummer is over de gehele wereld bekend en een cover van gemaakt. Van Rusland tot Mexico toe. Willy Alberty heeft het gezongen, het is in allerlei genres gespeeld, van salsa tot Balkan versies toe.
Mee eens, maar er zijn er nog meer dan alleen deze. De maat is moeilijk te bepalen.
Meest bekende nummer van Michael Jackson? Thriller of Billie Jean?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Don't blame it on the sunshine ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oude mensen kennen die nou weer niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pata pata Meriam Makeba
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
oeps
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die kent inderdaad heel veel mensen wel, en al helemaal michael jackson!
Een aantal echt bekende zijn:

Paradise by the dashboardline
The time of my life
Hotel California
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bohemian Rapsody
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
I am dreaming of a white Christmas
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bohemian Rhapsody van Queen.

En verder heb je natuurlijk een heleboel van die pingelmelodietjes uit kindermuziekdoosjes die eigenlijk klassieke composities zijn, zoals Fur Elise van Beethoven bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Michael Jackson - They Don't Care About Us

http://www.youtube.com/watch?v=mwQFGZ0bFbs
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bijna nooit van gehoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
deze kent ook iedereen: goede
De vogeltjesdans
Ik zat jaren geleden in Griekenland in de bus.samen met mensen van 8 nationaliteiten.
Iedereen zat mee te doen
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze bedoel je? op ,mijn fotoje. Ja leuk ;)
Veel mensen kennen "Don't Worry, Be Happy". Alleen weten niet dat het nummer niet van Bob Marley, maar Bobby McFerrin is.

En de klassieke werken worden overal gehoord en herkent, maar velen weten de naam niet.

O Fortuna, Requiem for a Dream, Chariots of Fire, Conquest of Paradise, Flight of the Bumblebee...
Zoek ze maar eens op. Ik durf te wedden dat je ze kent.

Toegevoegd na 1 dag:
Misschien ook wel heel bekend is het 'Canon in D' van Johan Pachelbell. Dit stuk is niet alleen heel bekend in de klassieke muziek, in de popmuziek zijn dit een van de meestvoorkomende akkoorden.

Voorbeelden:
- Cryin' van Aerosmith
- No Woman No Cry van Aerosmith
- Let it be van The Beatles

In de video zie je veel meer voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voorlopig het enige toepasselijke antwoord,door de minder bekende artisten te noemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat voel ik me nu goed dat ik het wel wist dat het van McFerrin is ;D
Volgens mij de klassieke Beatles-songs - maar of dit nou Michele, Yesterday, Hard Day's Night, of Love, love me, do zou zijn, weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de macarena :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die is wel leuk;)
Jingle Bells.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed internationaal "Yesterday" van The Beatles.

In Engelstalige landen is het nummer "You've Lost That Lovin' Feelin'" van The Righteous Brothers een van de
meest gedraaide.
Strangers in the Night van Frank Sinatra en Sittting on the dock of the Bay van Otis Redding hoor je ook in elk hotel over de wereld, dus die zijn ook superbekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja absoluut~!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik hoop t niet zeg
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meen je dat nou echt serieus?
Zelfs ik heb dat liedje nooit helemaal gehoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik viel erbij in slaap, sorry
Volgens mij is dat "Ah! Vous dirai-je, maman". De compositie van Wolfgang Amadeus Mozart. Als je nu denkt: nooit van gehoord, dan vertel ik erbij dat het in de Engelstalige landen bekend is als Twinkle twinkle little star en als Baa, Baa, Black Sheep. En wij Nederlanders kennen het als Altijd is Kortjakje ziek.
Amadea
13 jaar geleden
ney york new york van frank sinatra
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je t'aime van Serge Gainsbourg en Jane Birkin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pata pata Meriam Makeba
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een van de oudste en meest gecoverd is greensleeves, die is nog ouder, dan bv fur elise,greensleeves is uit de middeleeuwen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We are the champions van Queen is bij iedereen wel bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk ook we are the Champions. Je hebt dat bij voetbal, reclames, bands die dat voor de grap coveren. Weet ik het, in groep 6 zing je het al ;D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn toch de simpele kerstliedjes zoals Jingle Bells enz.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap niet dat iedereen dit gemist heeft, het is natuurlijk stairway to heaven van Led Zeppelin.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
K'naan - Wavin' Flag. Niet een heel bekende artiest en toch een nummer dat iedereen (vooral voor het WK) kent (en zelfs zelf zingen), ook oudere mensen kennen dit wel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Amadea
13 jaar geleden
Van dit nummer heb ik echt nog nooit gehoord. Misschien dat een link naar een uitvoering ervan meer bekendheid kan geven?
Het kleine cafe aan de haven van Vader Abraham
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je inlegkruisje maar goed zit van vader abraham
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hahahahaha.... close!
I Will Always Love You - Whitney Houston
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Red red wine.

Door vele bekende en minder bekenden gezongen.

o.a. Neil Diamond, is dacht ik ook de schrijver van de song, en UB40.

Parradise by the Dashboardlicht van Meat Loaf is ook heel bekend.

Child in Time van Deep Purple.
Waterloo, songfestial nummer van Abba.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
my bonny is over the ocean. my bonny is over the sea. dat nummer. iedereen kent het bring back bring back ow bring back my bonny to me
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Guns n' Roses - November rain
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hotel California
Stairway to heaven
Smells like teen spirits

Als ik in mijn klas ofzo ga vragen naar deze nummers kijkt iedereen mij raar aan, dus nummers die iedereen kent zullen er niet echt zijn...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat ook een bekende is, die iedereen kent is eye of the tiger van survivor!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tulpen uit amsterdam
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Billie Jean, Thriller
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
die is al vaker gezegd:S
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, dat spijt me zeer. Een foutje is menselijk.
ik denk Bohemian Rhapsody van Queen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is het Child in time van Deep Purple.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yesterday : Beatles . Wie kent het niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mis in dit rijtje White Christmas. Welke "gerespecteerde" artiest heeft hiervan geen versie opgenomen?

Het nummer is in 1935 door Irving Berlin geschreven voor de film Tot Hat met in de hoofdrol Fred Astaire, maar verscheen nooit in deze film. Dat gebeurde pas in 1942 in de film Holiday Inn waar het vertolkt werd door ... Bing Crosby.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vrees dat u een wandelingetje moet maken in de richting van Pearl of Anders.
5e/6e antwoord in deze lange reeks 'i'm dreaming of a white christmas'.
Maar goed een + voor de moeite, anders denk je dat ik je heb geminkukelt omdat ik een ietwat negatief commentaar heb geschreven, en een ander zonder commentaar een - kan doneren, en jij mij dan klootzak vinde :))))