Hoe kan ik bladmuziek een halve toon hoger zetten?

Ik heb nu bladmuziek in PDF, maar hij staat een halve toon lager dan het origineel, ik zoek dus een manier om het een halve toon hoger te krijgen, maar ik heb geen zin om het helemaal te herschrijven. Online zijn er wel versies van te vinden die in originele toonsoort staan, alleen je moet er voor betalen.

Dus ik zoek de bladmuziek/een manier om het te transponeren van: Because of You van K. C.
van E-mineur naar F-Mineur, zonder het helemaal overniew moeten schrijven. Moet dit ivbm de zangeres, ze heeft in de originele toonsoort geoefend en haalt de lage tonen maar net, als het opeens een halve toon lager moet zingen heeft ze een probleem...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
3.4K

Antwoorden (4)

mogelijkheden via deze link

Toegevoegd na 12 minuten:
http://www.simusic.com/transpose.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben bang dat dat niet meer digitaal gaat. Als je alleen het PDF-bestand hebt, kun je dat alleen grafisch bewerken als je Adobe Acrobat hebt. Misschien hebben geavanceerde bladmuziek-applicaties wel de mogelijkheid om een PDF om te zetten in bewerkbare bladmuziek, maar dat zijn peperdure programma's. Als je die had, dan hoefde je deze vraag niet te stellen.

Maar goed, misschien is er wel gratis te downloaden software, die hiermee uit de voeten kan. Hieronder heb ik 2 links gezet voor Musescore en Finale Note pad. Ik weet niet of die laatste ook echt gratis is, maar je kunt erop kijken. Altijd handig als je vaker iets moet omzetten in een andere toonsoort.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles een half balke omhoog zetten. Dat mag als je dat met iedere toon doet. Maar niet met de E en de F De F wordt dat een fis
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Via http://www.musicnotes.com/sheetmusic/mtdVPE.asp?ppn=mn0050322 kan je er in elk geval aan komen. De eerste bladzijde kan je hier zelf al transponeren, zie afbeelding.
Plaatje bij antwoord
Amadea