Hoe kunnen concertkaartjes die alleen op naam verkocht zijn ook op doorverkoop sites aangeboden worden?

Bijvoorbeeld kaarten van Ed Sheeran. Die waren vlak nadat het was uitverkocht al te koop op viagogo.

6 jaar geleden
in: Muziek
1.4K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
Ik weet niet of het voor viagogo ook geld, maar het is bekend dat de organisatoren van concerten vaak zélf ook kaartjes op de 'doorverkoop' sites zetten.
Reden: daar kunnen ze hogere prijzen vragen. Tja, en als je de organisator bent, dan is dat met die naam ook wel te regelen.

Het beste antwoord

Kopers kunnen/konden ook hun eigen naam invullen bij het kopen van een tweede, derde en vierde kaartje. Daarbij was wel de voorwaarde dat de meegaande bezoekers tegelijk, dus op hetzelfde moment, met de koper (wiens naam dus op alle tickets staat) bij het concert naar binnen zouden gaan.

Hiermee wordt mogelijk gemaakt dat een koper extra kaarten kan kopen als hij nog niet precies weet wie hij mee zal nemen naar het concert, maar wel weet dat hij niet in zijn eentje zal gaan.
Antoni
6 jaar geleden
Niesje1973
6 jaar geleden
Dat begrijp ik, gaat er dan iemand van viagogo met je mee naar binnen??
Antoni
6 jaar geleden
Ik ken de website viagogo niet. Ik weet niet hoe dit in de praktijk gaat, maar in theorie kan ik me voorstellen dat de originele koper meegaat, ja.
Antoni
6 jaar geleden
Op https://en.wikipedia.org/wiki/Viagogo staan verschillende negatieve dingen vermeld over het bedrijf en informatie over rechtzaken waar het bedrijf bij betrokken was.
Antoni
6 jaar geleden
Correctie: rechtszaken, met een s!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Volgens mij wordt er zelden gecontroleerd (lees nooit) of de naamhouder in de groep zit. Zou veel te veel tijd kosten.
Niesje1973
6 jaar geleden
Ik zou het niet durven riskeren met kaartjes die meer dan € 200,- kosten!