Hoe verander je de toonhoogte gegenereerd door een keyboard?

ik ben recentelijk begonnen met piano spelen. Nu is er een muziekstuk waarvoor ik erg lage tonen nodig heb die niet op mijn keyboard van 61 toetsen worden gecreeerd. Is er een manier waarmee ik de tonen gecreeerd op het keyboard 7 noten (naar rechts) kan opschruiven zodat ik ook deze lagere tonen kan creeeren (en er dus 7 hoge tonen wegvallen)?

Het betreft een erg oud keyboard een "medeli mc-70", de site van de fabrikant laat het model niet eens meer zien en uit de handleiding wordt ik weinig meer wijs, weet iemand of dit (vaak) kan op een keyboard, en zo ja, op welke wijze kan dit vaak aangepast worden?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Muziek
4.9K

Antwoorden (1)

Er zou een "transpose" functie op dit keyboard moeten zitten als ik de beschrijving lees; dit zou moeten doen wat jij wil. Mogelijk moet je de transpose-knop ingedrukt houden en dan op een + of - knopje drukken.
gvrox
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ah, kennelijk heet het dus inderdaad "transponeren" wat ik wil doen. In de handleiding staat het volgende:
Druk op [FUNCTION] en op het scherm zie je “PS 00”. Met de [+] en/of de [-] knop kun je
nu omhoog of omlaag transponeren over een bereik van 6 halve toons afstanden. Nu wil ik dat als het ware al mijn C tonen naar rechts opschuiven, ik heb daarvoor al verschillende instellingen geprobeerd maar kom er niet uit, weet u wat met de "6 halve toons afstanden" wordt bedoelt. en hoe ik dan mijn doel kan bereiken?
gvrox
7 jaar geleden
Ik vrees dat het dan niet gaat, 6 halve tonen is maar een half octaaf. Je wil een heel octaaf verschuiven.