AM staat voor amplitude modificatie. De AM wordt gebruikt voor middel- en lange afstands communicatie doordat de golven over grote afstanden worden teruggekaatst door de ionosfeer. In de zeevaart is dit een middel om te communiceren als men midden op zee is en er geen alternatieven zoals sateliet zijn.

Toegevoegd na 4 minuten:
Zeilers maken bijvoorbeeld graag gebruik van de mogelijkheden van de LW door midden op de oceaan emails naar thuis te versturen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
In Nederland zendt alleen Grootnieuwsradio nog landelijk uit.
Er zijn een heel aantal lokale zenders met minimaal vermogen maar dat is meer hobbymatig.

Toegevoegd na 1 dag:
excuus, "heel" moet zijn "groot"