Waarom zijn er weinig vrouwelijke gitaristen?

Toegevoegd na 6 dagen:
Is het een hobby voor mannen? Vinden daarom vrouwen gitaren minder interessant?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuke vraag is dit : in de zaken wereld zie je ook dat de vrouw aan de top een eenzaam bestaan lijd.... in dat geval ligt de oorzaak in het verleden waar de vrouw nog onderdrukt werd.... zou het ook kunnen zijn : dat de gitaristenwereld minder vrouwen toelaat? ( via een ongescheven wet? ) omdat de giatristen ook vaak veel macht hebben in de media?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen hebben vaak kleinere handen dan mannen, bij sommige muziekstukken is dat moeilijk. En misschien ook minder sterke vingers, en dat kan ook lastig zijn.
Maar bij veel muziek is dat helemaal niet aan de orde, dus ik betwijfel hoe sterk dat echt mee speelt.

Antwoorden (2)

ze heben een andere motoriek die doorgaans tot minder soepele hantering van het intsrument leid. er is trouwens wel een uitzondering:

http://www.youtube.com/watch?v=SnsmV9yYHA8

maar, veel zangeressen "die het er bij doen" blijven toch hangen in simpel akkoorden werk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij vrouwelijke gitaristen let je niet op speelkunst maar te vee op het uiterlijk.