Zijn oude 'Nieuwe' piano's nog even betrouwbaar als nieuwe?

Bijvoorbeeld een piano dat in 1970 gebouwd is, alleen ngo nooit op gespeeld dus eigenlijk nog 'Nieuw'.

En betrouwbaar qua kwaliteit en klank enzo...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Muziek

Het beste antwoord

Andere antwoorden (2)

Het hangt inderdaad van heel veel dingen af.
Hieronder vind je een website met een lijst. Het is ook geen slecht idee om de piano van tevoren te laten taxeren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zeker als het om een duurdere piano gaat kan je het best het ding laten controleren door een taxateur of pianobouwer of iets dergelijks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Om te bepalen of oude nieuwe piano betrouwbaar is moet je de piano op diverse punten controleren. Wat ik zelf heb gedaan bij het kopen van mijn piano is mijn pianostemmer meenemen. Hij is degene die er verstand van heeft en ook in de piano zelf dingen kan beoordelen. Je kunt namelijk niet alleen luisteren naar de klank van de piano. Vaak willen pianostemmers tegen een kleine vergoeding wel met je mee :)